نتایج یک مطالعه جدید نشان داد بیش از ۹۵ درصد مردم جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یک مطالعه جدید نشان داد بیش از 95 درصد جمعیت جهان هوای آلوده تنفس می کنند. همچنین افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند در معرض خطر بیشتری قرار دارند و هوای آلوده تری وارد ریه‌های خود می کنند.

بحران کیفیت هوا با به رسمیت شناختن تاثیر مستقیم آلودگی هوا بر سلامت انسان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس مطالعات انجام شده از سوی "موسسه تاثیرات سلامت" آلودگی هوا در سال 2016 منجر به فوت 6.1 میلیون نفر در سراسر جهان شد.

بحران آلودگی هوا با افزایش سریع جمعیت شهرنشینان در سراسر جهان روز به روز وخیم تر می شود. میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا از 3.3 میلیون نفر در سال 1990 حدود 19.5 درصد افزایش یافته است. این بدین معناست که آلودگی هوا چهارمین دلیل عمده مرگ و میر در جهان است که سلامتی انسان را تهدید می کند. فشار خون بالا، رژیم غذایی نادرست و سیگار کشیدن نیز سه عامل نخست در تهدید سلامتی انسان به شمار می روند.

در این مطالعه از یک فناوری جدید که داده های ماهواره ای را با سطوح بالای نظارت بر آلودگی هوا مرتبط می کند، استفاده شده است تا تاثیر آلودگی هوا در نقاط مختلف جهان مورد ارزیابی قرار گیرد.

کشورهای آسیایی بیش از همه با بحران آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند. بیش از نیمی از آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به کشورهای چین و هند تعلق دارد. همچنین این مطالعه نشان داد این دو کشور بزرگترین منابع آلاینده هوا را در خود جای داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار