کنفرانس آموزشی بیماری تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو در شهرکرد برگزار شد.

كنفرانس بيماري تب كريمه كنگو در شهركردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کنفرانس آموزشی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، با حضور پزشکان عمومی و متخصص، پزشکان خانواده، کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط و کارکنان آزمایشگاه‌ها در سالن همایش‌های ابن سینای مجتمع رحمتیه برگزار شد. در شهرکرد برگزار شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس یک روزه، ضمن آشنایی با اپیدمیولوژی بیماری در کشور، با روش‌های نمونه گیری و تشخیص آزمایشگاهی و مقابله با انتقال این بیماری آشنا شدند.

شیوه‌های مقابله با انتقال بیماری در بیمارستان‌ها و مراکز دامپزشکی، تجهیزات حفاظت فردی، روش‌های درمان مبتلایان و گندزدایی محیط هم از دیگر مباحث علمی مطرح شده در این کنفرانس بود.

این کنفرانس با توجه به احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصول گرم سال و ضرورت اطلاع رسانی و آموزش کادر درمانی و گروه‌های در معرض خطر در این زمینه برگزار گردید و آموزش‌های ارائه شده در آن، از طریق کارگاه‌های آموزشی به صورت آبشاری به دیگر سطوح جامعه منتقل خواهد شد.

تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده، مشترک بین انسان و دام با عامل انتقال ویروس است که از طریق گزش کنه، خون، فرآورده‌های خونی و ترشحات منتقل می‌شود.

کوفتگی بدن، سر درد، تب بالای ۴۰ درجه، مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ و خونریزی از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بینی و دستگاه تناسلی از علایم این بیماری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش

آشنایی با شیوه‌های انتقال، پیشگیری و درمان تب کریمه کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار