رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: ۹۰۰ تن پیله‌تر ابریشم تا امروز از نوغانداران کشور خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علی اصغر داداش پور، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: از اواسط اردیبهشت ماه، زمان آغاز خرید پیله‌تر ابریشم تاکنون ۹۰۰ تن پیله‌تر به ارزش ۳۰ میلیارد تومان از نوغانداران کشور خریداری شده است.

وی با بیان اینکه خرید پیله‌تر ابریشم در کشور به پایان رسید و فقط تا ۱۰ تیر ماه از نوغانداران استان‌های گیلان و مازندران ادامه دارد، افزود: پارسال ۸۵۰ تن پیله‌تر ابریشم از نوغانداران کشور خریداری شد و پیش بینی می‌شود خرید پیله‌تر ابریشم امسال به ۱۰۰۰ تن هم برسد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه با استقبال بخش خصوصی برای خرید توافقی پیله‌تر ابریشم از نوغانداران، بازار خرید و فروش پیله‌تر ابریشم رونق تازه‌ای گرفته است، خاطرنشان کرد: در حالی که خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله‌تر ابریشم امسال ۱۸ هزار و ۱۰۴ تومان تعیین شده است بخش خصوصی هر کیلوگرم پیله‌تر ابریشم را به قیمت توافقی ۳۴ هزار تومان از نوغانداران خریداری می‌کند.

داداش پور علت بیشتر بودن نرخ خرید توافقی پیله ترابریشم از نرخ تضمینی این محصول را رونق بازار، افزایش تولید کمی و کیفی پیله، افزایش دو پله‌ای تعرفه واردات نخ ابریشم و استقبال صاحبان کارگاه‌ها و کارخانه‌های ابریشم کشی اعلام کرد.

پیله ابریشم تولید نوغانداران ایران در ۵۰۰ کارگاه سنتی ابریشم کشی کشور به نخ ابریشم تبدیل می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

 

رونق بازار نوغان در آخرین روزهای خرید پیله‌تر ابریشم در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.