امام جمعه ارومیه شهید چمران را بهترین الگو در حوزه‌های مختلف برای اساتید دانشگاهی دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌مراسم بزرگداشت ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید با شرکت اساتید دانشگاه‌های ارومیه در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق ع. در مورد منزلت و اهمیت جایگاه اساتید در دین مبین اسلام گفت:وظیفه تربیت فرزندان جامعه بر عهده دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاهی است و به گفته رهبر معظم انقلاب اساتید افسران جنگ نرم هستند.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: اساتید دانشگاه‌ها علاوه بر این که رشته تخصصی مورد نظر را باید تدریس کنند بلکه در ابعاد مختلف تربیتی نیز بر روی دانشجویان تاثیر داشته باشند.
وی بر پرهیز از مسائل تفرقه انگیز در محیط‌های دانشگاهی نیز تاکید کرد. امام جمعه ارومیه همچنین شهید چمران را بهترین الگو در حوزه‌های مختلف برای اساتید دانشگاهی دانست.
رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم گفت: شهید چمران با توجه به این که مدارج بالای علمی را در بین دانشگاهیان داشتند، اما درس و تحصیل را رها کرده و در سنگر اسلام حاضر شده تا از ارزش‌های ناب اسلامی دفاع کنند.
دکتر حب نقی افزود: عرفان شهید چمران در کنار آشنایی تخصصی ایشان با فنون جنگی موجب می‌شود که این شهید بزرگوار در تمامی ابعاد یک انسان کامل باشد که باید برای ما یک الگو قرار گیرد.
وی مطالبه گری در حوزه‌های مختلف خصوصا حوزه اقتصادی را از موضوعات مهمی دانست که باید مورد توجه اساتید دانشگاهی قرار گیرد.
دکتر جوادی مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه شهدای استان نیز با تشریح ویژگی‌های شخصیتی شهید مصطفی چمران بر توجه به ابعاد مختلف زندگی این شهید بزرگوار تاکید کرد.

انتهای پیام/م

برگزاری مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید در دانشگاه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.