مدیرکل کمیته امداد استان گفت: در سال گذشته برای هزار و ۱۵۰ زن سرپرست خانوار و نیازمند در خراسان شمالی شغل ایجاد شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان این که سال گذشته برای هزار و ۱۵۰ نفر از زنان نیازمند و سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد شغل ایجاد شده است، افزود: هم‌ اکنون ۱۷ هزار و ۹۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در استان قرار دارند.
وی اظهار کرد: ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این بانوان ، تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است.
اهرابی گفت:  هم‌اکنون بانوان مجری این نهاد در طرح‌های اشتغالی همچون کارگاه خیاطی ، جوراب‌بافی ، قالی‌بافی ، گلیم‌بافی ،  پرورش گل ، پرورش قارچ و سایر طرح‌های مختص بانوان در حال فعالیت هستند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به ایجاد دو هزار و ۳۱۰ طرح اشتغال تولیدی و خدماتی برای مددجویان کمیته امداد استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی ، دام‌پروری ، صنایع‌دستی ، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدماتی اجرا شده است.
وی با اشاره به این که طرح‌های اشتغال اجرا شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۲۰ درصد افزایش داشته است ، گفت:  خوداتکایی ، استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند از طریق استعداد سنجی ، مهارت‌آموزی  ایجاد اشتغال ، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام از جمله برنامه‌های اشتغال‌زایی است.
انتهای پیام/ ب 

پرداخت ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به بانوان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.