مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با همکاری دستگاه های اجرایی بسته گردشگری صید و صیادی در فصل صید میگو برای گردشگران در این استان برگزار می شود.

برگزاری تورگردشگری صید وصیادی در بوشهر تدوین شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصرامیرزاده روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: درصید و صیادی آثار فرهنگی ناملموس و ملموسی همچون آواها، ترانه ها، گرگوربافی و توربافی وجود دارد که برای گردشگران جذابیت دارد.

وی ادامه داد: فرایند صید میگو در فصل برداشت این آبزی و نحوه صید سایر گونه‌های دریایی بصورت سنتی و مدرن در خلیج فارس انجام می‌شود و براساس نگاه گردشگری در کنار این حرفه می‌توان فرصت‌های شغلی دیگری شامل عرضه مستقیم ماهی و میگو، رستوران‌ها و گشت‌های دریایی نیز بوجود آورد که همه این عوامل باید دربسته گردشگری بصورت تور تعریف شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: اداره کل شیلات استان از همه ظرفیت‌ها برای اجرای تورگردشگری صید و صیادی در کنار میراث فرهنگی و سایر سازمان‌ها و ادارات همکاری می‌کند.

عباسعلی زنده بودی با تاکید به اینکه سالانه اداره کل شیلات جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌کند افزود: در فصل تابستان و از نیمه‌های خرداد به مدت یک ماه، دریابست با هدف ممنوعیت صید گونه‌های آبزی اجرا می‌شود.

وی افزود: بهترین زمان برای تور‌های گردشگری صید و صیادی همزمان با شروع صید میگو در دریاست که در بازه زمانی نیمه مرداد تا شهریورماه انجام می‌شود.

زنده بودی اضافه کرد: صید و صیادی یکی از جاذبه‌هایی است که با توجه به وسعت و همجواری استان با خلیج فارس، ظرفیت اجرایی این تور‌ها در بیشتر شهرستان‌های بوشهر وجود دارد.

انتهای پیام/م

بسته گردشگری صید و صیادی در فصل صید میگو برای گردشگران برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.