مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی روز‌های آینده تلاطم دریا و وزش باد شدید در استان بوشهر ادامه دارد.

تلاطم دریا و وزش باد شدید در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که وزش جریانات نسبتا شدید و شدید شمال غربی و در پی آن تلاطم دریا و در سواحل استان به تناوب تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود روز‌های پنج شنبه، جمعه و شنبه آینده سرعت وزش باد در برخی ساعات افزایش قابل ملاحظه‌ای یابد و بر همین اساس طی این مدت گرد و خاک و کاهش دید نیز مورد انتظار است.

شفیع‌خدایی بیان کرد: همانند ۴۸ ساعت گذشته در سواحل جنوبی طی امروز و فردا در برخی ساعات شب و اوایل صبح به سبب عدم وزش باد قابل ملاحظه و افزایش رطوبت هوا پدیده مه و در پی آن کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک و احتمال کاهش دید و در پاره‌ای از نقاط جنوبی استان طی شب تا اوایل صبح وقوع پدیده مه، کاهش دید و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۶ و بر روی دریا گاهی تا ۷۰ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی استان متغیر با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمال و مرکز استان ۱۲۰ تا ۲۱۰ گاهی تا ۲۷۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

شفیع‌خدایی گفت: فردا زمان مد اول دریا در بندر بوشهر ساعت سه و ۳۸ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت هشت و هفت دقیقه، مد دوم ساعت ۱۴ و شش دقیقه و جزر دوم در ساعت ۲۱ و ۲۴ دقیقه خواهد بود.

تلاطم دریا و وزش باد شدید در استان بوشهر ادامه دارد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.