رئیس شورای شهر تهران برای حل مشکلات ترافیکی ساکنین منطقه ۲۱ پیشنهاد داد: خط ۴ متروی تهران به تهرانسر متصل شود‌.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در بازدید امروز (چهارشنبه) از پروژه های عمرانی مشارکتی منطقه ۲۱ در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری منطقه ۲۱ یکی از منظم ترین شهرداری های مناطق ۲۲ گانه است و حتی بودجه هایش را طبق مصوبه شورا هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه این منطقه ۱۸۷ هزار نفر جمعیت دارد و شامل ۱۳ محله و ۳ ناحیه می شود گفت: منطقه ۲۱ منطقه مسکونی صنعتی است و عمده جمعیت منطقه در محدوده تهرانسر سکونت دارند.

هاشمی افزود: امیدواریم این محدوده به شبکه حمل و نقل تهران متصل شود؛ پیشنهاد من در این خصوص اتصال خط ۴ مترو تهران به تهرانسر است. برای این مهم باید مطالعات لازم صورت گیرد و تعداد سفرها مشخص شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: با توجه به اینکه منطقه تهرانسر ۱۲ کیلومتر مربع است در این محدوده برای حل مشکلات ترافیکی ساکنین احداث ۳ یا ۴ ایستگاه لازم است.

هاشمی با بیان اینکه در دنیا روش های مشارکتی زیادی برای اداره شهر استفاده شده است، گفت: باید تمام روش های موفق دنیا در حوزه مشارکت در اداره شهر در تهران مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال یک روش مشارکتی BOT است که به معنای ساخت و بهره برداری و برگشت به شهرداری است که در دنیا مرسوم است. روش دیگر BOLT است که در این روش بحث لیزینگ و اجاره مطرح می شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه روش استفاده شده در منطقه ۲۱ مشابه روش BOLT است، گفت: شهردار منطقه ۲۱ باید بررسی های لازم را انجام دهد و اگر این روش به نفع شهرداری است آن را ادامه دهد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص زمان افتتاح خط ۷ مترو گفت: بحث سیگنالینگ مترو برطرف شده، اما تنها مشکل مترو خط ۷ سیگنالینگ نبود؛ بحث عدم تعبیه هواکش های لازم نیز مطرح بود. من به عنوان رئیس شورای شهر نمی توانم زمان افتتاح را اعلام کنم و این موضوع باید توسط کادر اجرایی اعلام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۳:۲۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
مترو تا نزدیک شهرک ازادی اومده ولی ما باید تا اکباتان بریم بعد از مترو استفاده کنیم لطفا مترو رو به شهرک آزادی هم بکشید تا معضل ترافیک وشلوغی میدان آزادی حل بشه
استفاده از مترو هزینه کمتر داره وهم ترافیک کمتر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا چمنی
۰۸:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۸
با سلام،
لطفاً اتصال مترو به تهرانسر را پیگیری و اخبار جدید در این باره را اطلاع‌رسانی بفرمایید.
تهرانسر واقعاً به چند ایستگاه مترو نیاز داره.
بسیاری از مشکلات ترافیکی میدان آزادی و منطقه‌ی ۲۱ با رسیدن مترو به تهرانسر حل خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
با سلام،
لطفاً اتصال مترو به تهرانسر را پیگیری و اخبار جدید در این باره را اطلاع‌رسانی بفرمایید.
تهرانسر واقعاً به چند ایستگاه مترو نیاز داره.
بسیاری از مشکلات ترافیکی میدان آزادی و منطقه‌ی ۲۱ با رسیدن مترو به تهرانسر حل خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۶:۲۷ ۰۲ تير ۱۳۹۷
با سلام واقعا خیلی خوب میشه تهرانسر هم مترو بیاد جمعیت تهرانسر روز به روز بیشتر میشه ولی هنوز مترو نداره اینجا امیدوارم هر چی زودتر این اتفاق بیفته تا تهرانسر هم مترو دار بشه.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
جناب اقای مهندس محسن هاشمی باسلام لطفا دستور فرمایید برای ساکنان اهالی مشیریه تهران (منطقه15) که از (مردم ضعیف و پر جمعیت ) تهران می باشد خط مترو در دستور راه اندازی قرار بگیرد .با تشکر .
آخرین اخبار