افتتاح یک واحد سردخانه در شهرستان اهر

یک واحد سردخانه با اعتبار۹۰میلیارد ریالی در شهرستان اهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح سردخانه گفت: آنچه امروز در بخش کشاورزی مورد توجه است نگهداری محصولات کشاورزی تولیدی و فرآوری این محصولات با احداث سردخانه و صنایع جانبی است.

وی همچنین با اشاره به حوادث ناشی از سرمازدگی و تگرگ، از کشاورزان خواست محصولات کشاورزی خود را با سیستم‌های نوین از خسارات ناشی از سرمازدگی و تگرگ حفظ کنند و می‌توانند در این زمینه از تسهیلات بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند.

وی، همچنین از کشاورزان خواست محصولات باغی و زراعی و دام خود را هرچه می‌توانند بیشتر بیمه کنند تا در موقع حوادث هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

محمودی فرماندار شهرستان اهر نیز در این مراسم گفت: در اثر سرمازدگی و بارش‌های اخیر به محصولات کشاورزی و دامی شهرستان اهر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی گفت: شهرستان اهر با ظرفیت‌های بالای بخش‌های کشاورزی و دامی می‌تواند در حل مشکل بیکاری نقش بسزایی داشته باشد که در این زمینه از سرمایه گذاری در این بخش‌ها حمایت می‌شود.

برای احداث این سردخانه با ظرفیت ۵ هزار تن، ۹۰ میلیارد ریال اعم از آورده شخصی و تسهیلات بانکی در بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا توسط بخش خصوصی هزینه شده است. 

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت در اثر سرمازدگی به محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.