بوریس جانسون در نامه‌ای به رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس بر لزوم پایبندی طرفین توافق هسته‌ای ایران به تعهداتشان تاکید کرد.

استقبال وزیر امور خارجه انگلیس از پاسخ حساب شده ایران به خروج آمریکا از برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگیس در نامه‌ای به تام تاگن هات، رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس ضمن تاکید بر پاسخ حساب شده ایران به خروج آمریکا از برجام نوشت: ما انتظار داریم ایران به پایبندی به تعهداتش در برجام ادامه دهد در عوض ما به همراه شرکای اروپایی و دیگر شرکایمان اقدامات لازم را برای تضمین منافع ایران ناشی از تخفیف تحریم ها بر اساس برجام به انجام می رسانیم.

وی در ادامه تاکید کرد: انگلیس قصدی برای خروج از برجام ندارد. توافق هسته‌ای ایران برای امنیت ما مهم است و تا زمانیکه ایران به محدودیت‌های تعیین شده بر اساس این توافق پایبند باشد، ما نیز به آن متعهدیم. ما به حمایت از فعالیت های نظارتی و راستی آزمایی مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهیم. در واقع سفیر ما در آژانس بین المللی انرژی اتمی در چهارم ژوئن (14 خرداد) بر تعهد ما به برجام تاکید کرد و اختصاص بودجه داوطلبانه انگلیس را برای کمک به حمایت از فعالیت های آژانس در ایران اعلام کرد.

انتهای پیام/

تاکید بوریس جانسون بر لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران

برچسب ها: برجام ، آمریکا ، انگلیس ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
برجام سودی برای ملت ایران نداشت
آخرین اخبار