کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه جلسات رسمی مشاوره‌ای را درباره تحریم‌های واشنگتن علیه ایران آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه جلسات رسمی مشاوره‌ای را درباره تحریم‌های واشنگتن علیه ایران که قرار است در پی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تجدید شود آغاز کردند.

دو طرف در نخستین دور این مذاکرات در سئول درباره حفظ همکاری دوجانبه در این‌باره گفتگو کردند. یون کانگ هیئون، معاون وزیر خارجه کره جنوبی در بخش امور اقتصادی، به نمایندگی از سئول در این نشست شرکت کرد. کریس فورد، همتای آمریکایی وی نیز ریاست هیئتی 9 نفره را در سئول برعهده دارد.

تمرکز کره جنوبی بر به حداقل رساندن تاثیر منفی تحریم‌های ایران، به خصوص درباره شرکت‌های فعال در ایران، بر اقتصاد داخلی سئول معطوف شده است.

وزارت خارجه کره جنوبی درباره نتیجه نخستین دور این مذاکرات جزئیاتی بیان نکرد و تنها اعلام کرد دولت سئول، مشاوره‌های خود را با متحدش، آمریکا، ادامه خواهد داد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی، پیش از این، کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه این کشور، درباره تحریم‌های ایران با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود، در یک تماس تلفنی گفتگو کرده بود.

در ماه گذشته، دونالد ترامپ با «ناقص» خواندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اعلام کرد آمریکا از توافق هسته‌ای سال 2015 ایران خارج می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار