مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی ازبرنامه ریزی برای بازنگری در طرح‌های هادی چند شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ هفتمین نشست اعضاء شورای اسلامی استان مرکزی با مسئولان بنیاد مسکن این استان برگزار و مسائل و مشکلات روستائیان مطرح شد.
محمد رضا رضا فرح مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی در حاشیه این نشست در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در خصوص بازنگری طرح‌های هادی از امسال در چند شهر برنامه داریم، اما با کمبود بودجه هم مواجه هستیم.

رضا فرح افزود: امیدواریم با تامین اعتبار از طرف دولت در استان مرکزی بتوانیم در روستا‌ها کار‌های عملیاتی را اجرا کنیم تا موجبات رضایتمندی روستائیان فراهم شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح‌های نوسازی روستایی تا کنون به ۱۳ هزارو ۵۰۰ نفردر استان مرکزی وام نوسازی و بازسازی مسکن روستایی اعطاء شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی ادامه داد: اگر چه فقط ۲۵ درصد اقساط این وام‌ها برگشت شده است، اما همچنان وام در روستا‌ها ۲۵ میلیون تومان است و در صورت دارا بودن شرایط در سریع‌ترین زمان پرداخت می‌شود.

در این جلسه اعضاء شورای اسلامی استان مرکزی که متشکل از شورا‌های تمامی شهرستان‌ها هستند بر اصلاح و بازنگری طرح‌های هادی و وام‌های مسکن روستایی، تایید تهیه نقشه‌های ساختمانی با محوریت بنیاد مسکن، بازسازی بافت‌های فرسوده، افزایش اعتبارات و تفویض اختیارات به شهرستان‌ها تاکید کردند.

کمیجانی رئیس شورای اسلامی استان هم در این جلسه به تقسیم عادلانه اعتبارات در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: تقسیم و افزایش اعتبارات موجب افزایش جمعیت در روستاها، اشتغال پایدار و نوسازی خواهد شد و همکاری و مساعدت مسئولان و به خصوص بانک‌ها این روند را تسریع خواهد کرد.

انتهای پیام/ج

هفتمین نشست اعضاء شورای اسلامی استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.