کارشناس فوتبال ایران گفت: اسپانیا بسیاری از بازیکنان نسل طلایی اش را در اختیار دارد و بازی با این تیم سخت‌ترین دیدار تیم ملی فوتبال است.

لطیفی: تقابل با اسپانیا سخت ترین بازی تاریخ فوتبال ایران است/ بازیکنان نباید با برتری مقابل مراکش ارضا شوندعلی لطیفی کارشناس فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش در نخستین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: باید به این بازی از ۲ منظر نگاه کرد. در ۲۵ دقیقه ابتدایی تیم ما عملکرد فاجعه باری داشت که بخشی از این امر را می‌توان به ترس بازیکنانمان از گروهی که در آن قرار داریم، ارتباط داد. مراکش با تیم دوم خود قهرمان رقابت‌های آفریقا شده است. با این حال پس از انکه ۲۵ دقیقه ابتدایی را با خوش شانسی به اتمام رساندیم، بازیکنان ما به خودشان آمدند و توانستند بازی را به تعادل بکشانند.

او ادامه داد: هرچند خیلی‌ها می‌گویند ما خوش شانس بودیم، اما شانس هم جزء جدانشدنی از فوتبال است و بسیاری از تیم‌ها با بهره گیری از شانس به پیروزی می‌رسند. برتری ما مقابل مراکش قاطعانه نبود، اما برای ۲ بازی بعدی برابر اسپانیا و پرتغال به بازیکنان، کادرفنی و مردم ما اعتماد به نفس می‌دهد و می‌تواند در ادامه راه تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید:

۹۰ دقیقه هیجان برای ایران، بازی سرنوشت ساز برای اسپانیا

آشنایی با داور دیدار تیم‌های ایران - اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸

لطیفی خاطرنشان کرد: فراموش نکنید باتوجه به کیفیت تیم‌های اسپانیا و پرتغال اگر ما از مراکش شکست می‌خوردیم، کار تیم ملی بسیار سخت می‌شد و این موضوع انگیزه بازیکنان را پایین می‌آورد. این برد حاصل دعای مردم، تلاش و غیرت بازیکنان و تدابیر کادرفنی بود و همه از این امر لذت بردند.

کارشناس فوتبال ایران درباره رویارویی تیم ملی فوتبال ایران با اسپانیا اظهار داشت: به دلایل مختلف تقابل با اسپانیا، سخت‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران است. نسل طلایی این تیم بهترین تیم ۲۰ سال اخیر دنیا بوده است و بسیاری از بازیکنان آن نسل همچنان عضو تیم ملی اسپانیا هستند. فوتبال مالکانه، فلسفه فوتبال اسپانیا است و نه تنها تیم ملی بلکه تیم‌های باشگاهی ما هم با چنین فلسفه‌ای مشکل دارند. نمی‌گویم حریف با اختلاف فاحش تیم ما را شکست می‌دهد و در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می‌رسد. با این حال اتفاق‌های فوتبال همیشگی نیست و قرار نیست همیشه از اتفاق‌هایی مانند آنچه در دقایق ابتدایی بازی با مراکش برای تیم ملی رخ داد، جان سالم به در ببریم.

او افزود: درصورت تکرار نمایش دقایق آغازین بازی با اسپانیا به شدت تحت فشار قرار می‌گیریم. اسپانیا در امور تهاجمی نفرات باتجربه تری نسبت به مراکش در اختیار دارد. تنها غیرت، شرف و اتحاد بازیکنان در کنار خوش شانسی سبب می‌شود مقابل این تیم برای نتیجه گیری شانس داشته باشیم چراکه از لحاظ فنی بدون تعارف از اسپانیا عقب‌تر هستیم. امیدواریم با دعای خیر مردم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم. اسپانیا برخلاف پرتغال ستاره محور نیست بلکه تیم محور است و مقابل هم تیمی‌های رونالدو در صورتی که بتوانیم این بازیکن را مهار کنیم، کار راحت تری پیش رو داریم.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره تاثیر آسیب دیدگی روزبه چشمی روی عملکرد سازمان دفاعی کارلوس کی روش بیان کرد: ما سیدجلال حسینی را هم به دلیل سلیقه کارلوس کی روش از دست دادیم. با وجود حضور مجید حسینی و پ‍ژمان منتظری بدون شک غیبت روزبه چشمی در عملکرد دفاعی ما تاثیر می‌گذارد. از طرفی بین مرتضی پورعلی گنجی و روزبه هماهنگی زیادی وجود داشت و احتمال دارد پژمان یا مجید اینگونه با مرتضی به عنوان بازیکن محوری خط دفاعی ایران با چشمی هماهنگ نباشند.

لطیفی درباره احتمال صعود ایران به دور بعدی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: یادم می‌آید تیم ما می‌توانست با برتری مقابل بوسنی در جام جهانی ۲۰۱۴ و شکست دادن آلمان در جام جهانی ۱۹۹۸ به مرحله بعدی برسد، اما از آنجاییکه بازیکنانمان پس از برتری برابر آمریکا و ارائه بازی خوب برابر آر‍ژانتین ارضا شده بودند، در این امر ناکام ماندند. امیدوارم بازیکنان ما پس از برتری در بازی با مراکش ارضا نشده باشند و بتوانند نمایش خوبی مقابل پرتغال و اسپانیا داشته باشند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار جام جهانی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار