عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری آمادگي دارد تا با جلوگيری از تغيير كاربری در ارتفاع، نسبت به دادن تغيير كاربری در سطح زمين اقدام كند.

صدور مجوز تغییر کاربری؛ راهی برای حفظ باغات تهرانزهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یكی از راه‌هایی كه برای حفظ باغات تهران پیش‌بینی كرده‌ایم، نگهداری باغات از طریق كاربری‌های متنوعی بود كه در همان سطح امكان پذیر است. شهرداری آمادگی دارد تا به جای اینكه در ارتفاع تغییر كاربری بدهد، تغییر كاربری را در سطح زمین اجرا كند.

عضو شورای شهر تهران تصریح كرد: كافه باغ‌ها، گالری باغ‌ها، سفره خانه‌ها از این نوع تغییر كاربری‌ها هستند كه امكان تغییر در سطح دارند و شهرداری برای این نوع تغییرات آمادگی دارد.

وی با اشاره به جلساتی كه با معاونت شهرسازی و مشاوران آن برگزار شده بود، گفت: از آنها خواستیم تا برای حفظ باغات، بسته‌ای را درست كنند كه به واسطه آن افراد برای حفظ باغات تشویق شوند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به اولویت‌های طرح‌های شهرسازی پرداخت و گفت: 2 اولویت اصلی در طرح‌های ما وجود دارد. یكی انسان‌هایی هستند كه در یک منطقه زندگی می‌كنند و شاید بیش از هزار سال سابقه سكونت انسان در آن منطقه وجود داشته باشد. دوم منابعی است كه در آنجا وجود دارد. این دو رویكرد را هم به مشاوران و هم به ذینفعان انتقال داده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار