محمد طاهری گفت : این میزان در کشور به 151 لیتر در ثانیه در شبانه‌روز می‌رسد بااین‌حال با کمبود 210 لیتری آب در ثانیه مواجه هستیم که باید برای رفع آن چاره‌ای تدبیر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،محمد طاهری مدیرعامل آبفای شهری استان سمنان گفت: دولت با تخصیص اعتبارات لازم می‌تواند از هدر رفت آب جلوگیری کند، که  70 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه توزیع آب در استان نیاز است.

وی در ادامه با توجه به اینکه 30 درصد شبکه نیاز به بازسازی و اصلاح دارد افزود: تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت می‌تواند ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی نیز کمک کند.

طاهری بابیان اینکه 700 کیلومتر از شبکه توزیع آب استان سمنان باید اصلاح شود، تصریح کرد : طبق پیش‌بینی‌ها با اصلاح این میزان شبکه پنج‌ تا شش درصد از میزان هدر رفت آب جلوگیری خواهد شد بنابراین باید اصلاح شبکه‌های توزیع هر چه زودتر در دستور کار دولت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان از نصب 243 هزار فقره انشعاب در شهرها و روستاهای زیرپوشش این شرکت خبر داد و ابراز داشت: در زمینهٔ فاضلاب نیز 57 هزار انشعاب در استان نصب‌شده که در جمعیت شهری 261 هزار خانوار و در جمعیت روستایی به 60 هزار فقره می‌رسد.

طاهری در ادامه تصریح کرد: 47 هزار مشترک پرمصرف در استان سمنان وجود دارد که با اقدامات پیشگیرانه این میزان صرفه‌جویی بسیاری در منابع آب خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود خانواده‌ها نسبت به اصلاح شیرهای آب و نصب سایه‌بان کولر اقدام کنند.

انتهای پیام / گ

اصلاح شبکه توزیع آب استان سمنان نیازمند۷۰میلیارد تومان اعتبار است

برچسب ها: وزارت نیرو ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.