در جلسه ای در خصوص توسعه و افزایش ظرفیت نیروگاه شهید باکری سمنان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان با اشاره به طرح توسعه نیروگاه گفت : طرح توسعه نیروگاه مهم بوده و باید پیگیری جدی شود .

وی با اشاره به ساخت نیروگاه خورشیدی در این نیروگاه نیز تصریح کرد : مجموعه افرادی که مسئول ساخت این نیروگاه خورشیدی بوده مصمم هستند و باید نهایت همکاری با این افراد صورت گیرد .

عسگری با اشاره به تامین آب مورد نیاز این نیروگاه بیان داشت : موضوع تامین آب این نیروگاه باید هر چه زودتر حل شود .

وی با اشاره به استفاده از دانشگاهیان برای بازدید از این واحد نیز بیان داشت : برای بازدید دانشجویان از این واحد و کسب تجربه دانشجویان از مشکلات این واحد باید برنامه ریزی شود .

مهدی پور هاشم مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پویا انرژی با اشاره به ایجاد نیروگاه خورشیدی در این واحد تصریح کرد : 40 هکتار زمین برای ایجاد نیروگاه خورشیدی نیاز بوده که همکاری دستگاه ها را در این حوزه می طلبد .

وی با اشاره به تحقق شعار سال نیز بیان داشت : تمام تلاش ما این است که تا حد امکان از تجهیزات داخلی استفاده شود و امیدواریم شرکت های ایرانی هم ما را در این امر یاری کنند .

 مهدی پور هاشم مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پویا انرژی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه ها برای توسعه این نیروگاه گفت : جلسه امروز برای توسعه این نیروگاه بوده یعنی نیروگاه بهبود پیدا کرده و ظرفیت موجود یعنی 162 مگاوات برای هر واحد به 185 مگاوات افزایش یافته که این یک نوع بازسازی نیروگاه نیز تلقی می شود .

و با اشاره به تبدیل نیروگاه در مرحله بعد به سیکل ترکیبی تصریح کرد : حرارتی که در حال حاضر در فضا از بین می رود با ایجاد سیکل ترکیبی و ایجاد یک نیروگاه حرارتی تبدیل به انرژی الکتریکی شده و ظرفیت کلی نیروگاه که در حال حاضر 324 مگاوات بوده به بالای 540 مگاوات افزایش می یابد .

وی با اشاره به آمادگی برای ساخت واحد دوم با همین ظرفیت 540 مگاوات نیز بیان داشت : آمادگی برای ساخت واحد دوم با ظرفیت 540 مگاوات را داریم و در کنار این 20 مگاوات نیروگاه خورشیدی را نیز آمادگی احداث داریم که مجوز های این کار گرفته شده و امیدواریم در جلسه امروز تکلیف زمین هم مشخص و کار آغاز شود.

انتهای پیام / ذ 

افزایش ظرفیت 23 مگاواتی نیروگاه شهید باکری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.