پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: سرمربی تیم ملی اسپانیا به خوبی می‌داند که خط دفاع ایران قدرتمند است.

سید صالحی: اسپانیا روی خط دفاعی تیم ملی حساب ویژه ای کرده استسیدمهدی سیدصالحی پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارزیابی اش از بازی تیم ملی ایران برابر اسپانیا در چارچوب جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار کرد: اسپانیا بعد از اخراج لوپتگی از لحاظ روحی و روانی افت کرد، اما این تیم با حضور هیرو سرمربی جدید خود شرایط بهتری پیدا کرد و به یک تساوی برابر پرتغال دست یافت.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

او ادامه داد: فرناندو هیرو بازیکن بزرگ تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید بوده و قبل از دیدار با تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام کرد که ایران ساختار دفاعی خوبی دارد و آن‌ها روی خط دفاع ما حساب ویژه‌ای کردند و این نشان از قدرت دفاعی تیم ملی کشورمان دارد. ایسکو بازیکن تیم ملی اسپانیا هم دیدار برابر ایران را یک دیدار فینال دانسته است. تیم ملی کشورمان بازی سختی پیش رو دارد چرا که تیم اسپانیا بازیکنان بزرگ در اختیار دارد و از لحاظ تکنیکی و تاکنیکی در سطح بالایی قرار دارد، اما بازیکنان ما در شرایط سخت هم عملکرد درخشانی داشتند و با کمک خداوند چشم به صعود به مرحله بعد جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داریم.

سید صالحی درباره سومین بازی ایران برابر پرتغال در جام جهانی روسیه تصریح کرد: تیم ملی پرتغال قهرمان اروپا شده است و مطمئن باشید کی روش شرایط این بازی را به بازیکنان گوشزد می‌کند و امیدوارم تیم ملی با دعای مردم بتواند برابر این ۲ تیم قدرتمند نتیجه بگیرد و دل مردم را شاد کند.

حسینی و منتظری گزینه‌های خوبی برای جایگزینی چشمی هستند

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه مصدومیت چشمی بر روی عملکرد تیم ملی تاثیر گذار است یا نه! اظهار کرد: چشمی بازیکن خوبی است و این بازیکن در چند پُست بازی می‌کند و او توانست در بازی اول برابر مراکش به خوبی از دروازه تیم ملی دفاع کند. مصدومیت در فوتبال جزء جدا نشدنی است و باید با آسیب دیدگی کنار بیاییم. مجید حسینی و پژمان منتظری بازیکنان خوبی هستند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در کنار پورعلی گنجی خط دفاع تیم ملی را تشکیل بدهند. بازیکن جایگزین می‌تواند به خوبی جای خالی چشمی را پر کند و با عملکرد خوب در خط دفاع، هدیه خوبی به چشمی بدهد.

روحیه بازیکنان تیم ملی با اقدام شرکت آمریکایی افزایش یافت

او درباره اینکه مسئولان ورزش در برابر اقدام شرکت آمریکایی باید چه کار‌هایی انجام بدهند تا این مسئله تکرار نشود، گفت: این قضیه ورزشی نیست و یک حرکت سیاسی محسوب می‌شود. کار صورت گرفته از سوی نایک باعث شد که بازیکنان تیم ملی روحیه شان ۲ چندان شود و سرحال و قبراق به مصاف حریفان خود در جام جهانی روسیه بروند.

ما باید اقتدار ایرانی را به جهانیان نشان بدهیم

سید صالحی در ادامه اظهار کرد: با تحریم‌ها نمی‌توانند جلوی پیشرفت کشورمان را بگیرند و ما باید اقتدار ایرانی را به جهانیان نشان بدهیم. تنها تیمی هستیم که در میان تیم‌های آسیایی و آفریقایی توانستیم بازی اول خود را در جام جهانی پیروز شویم و تیم ملی کشورمان توانایی لازم را دارد تا برابر تیم‌های اسپانیا و پرتغال هم نتیجه بگیرد و پرچم کشورمان همواره در رقابت‌های ورزشی بالاست.

ترس بازیکنان تیم ملی با برد برابر مراکش از بین رفته است

کارشناس فوتبال کشورمان درباره راهکارش برای کاهش استرس برابر اسپانیا و پرتغال گفت: بازی‌های اول در تورنمت‌های بزرگ همانند جام جهانی همواره سخت است و برخی از بازیکنان تیم ملی برای اولین بار در جام جهانی بازی می‌کنند و زمان می‌برد تا با شرایط این رقابت‌ها آشنا شوند. مراکش هم حملات زیادی در ۲۰ دقیقه ابتدایی در محوطه جریمه ما داشت، اما موقعیت هایش تبدیل به گل نشد و در نهایت نتیجه بازی را واگذار کرد. ترس بازیکنان تیم ملی از بین رفته است و با ۳ امتیازی که برابر مراکش گرفتند و صدر جدول را در اختیار دارند با روحیه بالایی به مصاف تیم‌های اسپانیا و پرتغال می‌روند.

او ادامه داد: همچنین بازیکنان تیم ملی با صحبت‌های کی روش انگیزه شان ۲ چندان می‌شود و با روحیه مضاعف برابر اسپانیا قهرمان جهان و پرتغال قهرمان اروپا ظاهر می‌شوند.

استفاده از ضدحملات باید برابر اسپانیا اجرا شود

سید صالحی درباره راهکار تیم ملی برای گل نخوردن برابر اسپانیا و پرتغال گفت: کی روش در جام جهانی قبلی در برزیل توانست ساختار دفاعی خوبی برای تیم ملی در نظر بگیرد و هیرو سرمربی اسپانیا هم به این موضوع اشاره کرده است که تیم ملی ایران خط دفاع خطرناکی دارد و این تیم سخت گل می‌خورد. البته تیم اسپانیا از لحاظ تکنیکی و تاکنیکی قدرتمند است و اگر ما بتوانیم ساختار دفاعی برابر آرژانتین را مقابل اسپانیا به اجرا بگذاریم به طور حتم می‌توانیم در ضد حملات به این تیم گل بزنیم. پیکه مدافع اسپانیا از لحاظ سرعتی مشکل دارد و از این نقطه ضعف می‌توانیم استفاده کنیم و از سوی بازیکنان سرعتی خود از جمله طارمی، آزمون، قدوس، قوچان ن‍ژاد و انصاری فرد ضد حملاتی ترتیب داده تا به گل برسیم.

او خاطر نشان کرد: ما باید در ابتدا گل نخوریم و بعد بتوانیم از طریق ضد حملات به اسپانیا گل بزنیم. همچنین تیم ملی فوتبال کشورمان ۳ امتیاز کسب کرده و با ۲ تساوی برابر اسپانیا و پرتغال راه صعود به مرحله بعد جام جهانی روسیه هموار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 زمان دقیق بازی تیم ملی فوتبال با اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ به وقت ایران

بازتاب مصدومیت چشمی در جهان

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار