بازی‌های جام جهانی روسیه مردم را به سینما کشاند و رونقی هر چند اندک به گیشه سینما‌های قزوین داد.

استقبال مردم از پخش فوتبال در سینما‌های قزویناگر چه استقبال مردم از سینما در ماه رمضان چندان چشمگیر نبود، اما پخش بازی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی مراکش کمی حال سینما داران را خوب کرد.

*درآمد ۳ میلیون تومانی سینما مهتاب از پخش اولین بازی فوتبال

سالن اصلی سینما مهتاب قزوین ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد که هنگام پخش اولین بازی تیم ملی مقابل مراکش پرشد.

بصیری، مدیر سینما مهتاب قزوین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛گفت : قیمت بلیت برای تماشای فوتبال ۱۵ هزار تومان است که در شرایط عادی بلیت ۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

این سینمادار اضافه کرد :  پخش این بازی فوتبال ۳ میلیون تومان درآمد داشته، چیزی که در حالت عادی امکانپذیر نیست.

این بازی‌ها البته در سینما بهمن و تابستانه بوستان ملی باراجین هم پخش می‌شود.

پخش فوتبال برای اولین بار در سینما‌ها اتفاق خوبی برای مردم و سینماداران است، بگونه‌ای که امکان حضور خانوادگی و تشویق دسته جمعی تیم ملی فراهم می‌شود و از سوی دیگر به گیشه سینماداران هم رونقی داده می‌شود.

نکته جالب در پخش این بازی‌ها از سینما، حضور تماشاگرانی بود که از شهر‌های یزد ، اصفهان و تهران برای گردش به قزوین سفر کرده بودند و از اینکه فرصت تماشای فوتبال را از دست نداده بودند، اظهار رضایت کردند.

* استقبال مردم از پخش فوتبال در سینما‌ها، نه غلط و نه درست

حمیدرضا صدر منتقد سینما و مفسر فوتبال نمایش فوتبال در سینما نه غلط و نه درست است. او می‌گوید: نمایش فوتبال در سینما به جز درآمد زایی برای سینمادار‌ها، بازتاب دیگری ندارد.


به گفته صدر، در روز‌های جام جهانی اقتصاد سینما کساد است و با پخش فوتبال کمی رونق می‌گیرد.

وی معتقد است: پخش فوتبال در سینما به دلیل محدود بودن تعداد بازی‌ها خیلی هم به سینما کمک نمی‌کند، در بهترین حالت برای شش بازی سالن سینما پر می‌شود.

صدر که از منتقدان پخش فوتبال از سینماست می‌گوید: برای تماشای فوتبال ترجیح می‌دهد در منزل همراه با خانواده و دوستان باشد یا آنرا در کافی شاپ و اماکن عمومی تماشا کند، چرا که هنگام تماشای فوتبال درسینما روی یک صندلی زندانی هستید و نه می‌توانید صدا را کم و زیاد کنید و نه راه بروید و حرف بزنید.

* تماشای فوتبال در سینما، کمک به اقتصاد و تجربه یک شادی مشترک

حسن لطفی، نویسنده، منتقد و کارگردان سینما هم می‌گوید: از این نظر که مردم در سینما موقع دیدن فوتبال شادی مشترک را با یکدیگر تجربه می‌کنند با نمایش فوتبال در سینما موافق است.

به گفته لطفی، نمایش تعدادی از بازی‌های جام جهانی به رونق سینما‌ها کمک می‌کند، چون سینما در این بازه زمانی ریزش مخاطب دارد و همچنین پخش فوتبال بروی پرده نقره‌ای باعث می‌شود که عظمت بازی، مردم را به وجد بیاورد.

لطفی اضافه کرد: همچنین امکان نمایش نما‌های درشت و تصاویر تکراری هم در پخش‌های تلویزیونی و سینما وجود دارد.

حسن لطفی این را هم گفت که نمایش فوتبال در سینما کمی به ماهیت سینما ضربه میزند چرا که سینما برای نمایش فیلم است، اما با توجه خرید فیلم‌های نمایش خانگی مردم کمتر به سینما می‌روند و پخش این بازی‌ها در سینما را به نوعی باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: از فیلمهای در حال اکران که در این بازه زمانی نمایش داده می‌شود (جام جهانی) باید حمایت کرد، بعنوان نمونه اختصاص زمان بیشتری برای اکران این آثار بر روی پرده نقره‌ای و در نظر گرفتن درصدی از سود حاصل از فروش بازی‌های جام جهانی به نفع تهیه کنندگان بخشی از این حمایت است.

حسن لطفی در نهایت معتقد است مردم نیاز به شادی و بروز هیجانات جمعی دارند و نمایش مسابقات فوتبال میتواند این مهم را تحقق بخشد.

لازم به ذکر است به جز بازی ایران - مراکش ، پنج بازی جام جهانی شامل مسابقات تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا و پرتغال ، دو باز‌ی نیمه نهایی و فینال این دوره از مسابقات در سینما‌های قزوین به نمایش در می‌آید.
گزارشی از فهیمه امیریان
انتهای پیام/

رونق گیشه های سینما با پخش مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار