دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: بیش از ۵۳ هزار جوان و نوجوان براثر مصرف مواد مخدر در ۳۰ سال اخیر در کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در نشستی در جمع خبرنگاران با اشاره به گرامیداشت سالروز جهانی مواد مخدر در کشور، از کشف  ۹۰۰ تن مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت: در جهان و توسط سازمان ملل متحد، دولت جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار مواد مخدر معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و طرح زنجیره انسانی با شعار «نه به اعتیاد» در شیراز، افزود: باید در خانواده‌ها که به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی هستند، حساس سازی شکل گیرد و خانواده بداند که دوست فرزندشان کیست.

ابراهیمی با بیان اینکه در ۲۹ شهرستان برنامه‌های فرهنگی در خصوص مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود، ادامه داد: ۲۹ همایش مشترک «پیشگیری از اعتیاد» در ۲۹ شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با اشاره به اینکه باید کاهش تقاضا را مد نظر قرار دهیم، افزود: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرمانداران شهرستان‌ها و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فارس در نماز جمعه شهرستان شیراز را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تجدید پیمان با شهدای مواد مخدر با حضور فرماندهی انتظامی استان از جمله برنامه‌های این ایام است، تاکید کرد: از خطبای جمعه خواسته شده در خصوص ضرر‌های اعتیاد صحبت کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه پیاده روی خانوادگی با شعار «جامعه عاری از اعتیاد» در روز جمعه اول تیرماه شاهد خواهیم بود، افزود: اجرای طرح زنجیره انسانی با شعار «نه به اعتیاد» در روز جمعه اول تیرماه ساعت ۶ و نیم صبح در باغ جنت از دیگر برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: راه اندازی غرفه‌های پیشگیری از اعتیاد، اجرای کارناوال‌های شادی توسط تشکل‌های غیردولتی، راه اندازی نمایشگاه‌های پیشگیری از اعتیاد در مترو و فرودگاه، اجرای تئاتر‌های خیابانی، پخش انیمیشن مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح «هر شهروند، یک مجری» از دیگر برنامه‌های این ایام است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه همانطور که مردم علیه بیماری‌ها بسیج می‌شوند باید علیه اعتیاد هم باید بسیج مردم شکل گیرد، اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تا بیش از ۵۳ هزار نفر بر اثر استعمال مواد مخدر در کشور جان خود را از دست داده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با اشاره به اینکه همایش بزرگ «صیانت و گفتمان سازی امر مبارزه با مواد مخدر» با حضور سفیران پیشگیری از اعتیاد در تالار فرهنگیان در روز دوم تیرماه برگزار می‌شود، تاکید کرد: همایش زائرین حج تمتع در روز هشتم تیرماه در ساعت هشت صبح در ورزشگاه شهید دستغیب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نتوانسته ایم نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد را راه اندازی کنیم، گفت: امسال مکانی برای این نمایشگاه از آموزش و پرورش گرفته ایم که در میدان تیموری راه اندازی می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه قبل از نوروز ۹۷ تعداد یک هزار و ۵۰ نفر معتاد کارتن خواب جمع آوری شد، افزود: از این تعداد معتاد کارتن خواب زن، ۳۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه با جمع آوری معتادین پرخطر، ۳۱ درصد از جرائم کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: سرمنشا جرم به خصوص جرائم خشن، مربوط به معتادین پرخطر است.

 به گفته دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخد فارس تریاک، هروئین، شیشه و گل به ترتیب در صدر استعمال و استفاده معتادین در استان فارس قرار دارند.

گفتنی است ۲۶ ژوئن مصادف با پنج تیر سالروز مبارزه با مواد مخدر در جهان معرفی می‌شود.
انتهای پیام/ر

تشریح برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر فارس در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار