با وجود تعلیق رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره، وزیر دفاع ژاپن از ادامه رزمایش نظامی این کشور با واشنگتن طبق روال قبل خبر داد.

وزیر دفاع ژاپن: به رزمایش نظامی مشترک با آمریکا ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ایتسونوری اونودرا»، وزیر دفاع ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد با وجود تصمیم واشنگتن و سئول برای تعلیق رزمایش نظامی مشترک در شبه‌جزیره کره در پی تغییر دیپلماسی، رزمایش نظامی مشترک آمریکا و ژاپن همچنان مثل روال قبل ادامه خواهد یافت.

وی در این خصوص اعلام کرد: «همانطور که آمریکا گفت هیچ تغییری در رزمایش های نظامی خارج از شبه جزیره کره ایجاد نشده است. ما در گفتگویی که با «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و ژاپن به طور کامل همانند قبل ادامه دهیم.»

ژاپن این اظهارات را در حالی مطرح کرد که واشنگتن و سئول پیشتر اعلام کردند رزمایش نظامی مشترک خود را که قرار بود در ماه اوت در شبه جزیره کره برگزار شود، به حالت تعلیق درآورده‌اند. وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد که این تصمیم هیچ تأثیری بر رزمایش های نظامی خارج از شبه جزیره کره نخواهد داشت.

وزیر دفاع ژاپن حدود یک هفته پیش نیز از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای توقف رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی ابراز نگرانی کرد و گفت این رزمایش های نظامی و حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی نقش مهمی در حفظ امنیت شرق آسیا خواهد داشت.

در پی دیدار دونالد ترامپ و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در هفته گذشته در سنگاپور، آمریکا و کره جنوبی تصمیم گرفتند که رزمایش های نظامی مشترک خود را در شبه جزیره کره تعلیق کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار