مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ و علاقه مردم روستای مظفرآباد بردسکن موزه محرم با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیون تومان راه اندازی خواهد شد.

موزه محرم در روستای مظفرآباد بردسکن راه اندازی خواهد شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ابوالفضل مکرمی فرکه در سفری یکی روزه به شهرستان‌های منطقه ترشیز، از خانه تاریخی پیشنهادی برای ایجاد موزه «محرم» بازدید کرد و افزود: با توجه به درخواست شورای اسلامی و دهیاری این روستا خانه‌ای تاریخی که متعلق به عالم روستا بوده، این قابلیت را دارد که به موزه محرم تبدیل شود.

وی گفت: مشاوری برای طراحی و نظارت بر اجرای ساخت این موزه انتخاب شده است و به زودی مشاور مطالعات تکمیلی را انجام داده و تحقیقات لازم و سپس طرح ایجاد موزه را ارائه خواهد کرد.

وی همچنین در ادامه سفر به این منطقه  از محوطه تاریخی کندر، منار فیروز اباد و اقامتگاه‌های بوم گردی سرکمر و بی بی بانو و کاروانسرای تاریخی کبودان نیزبازدید کرد.

وی دربازدید از محوطه تاریخی کندر گفت: با همکاری شهرداری کندر در طرح محوطه تاریخی کندر موافق هستیم، اما بید طرح آن در شورای فنی استان برررسی وتصویب شود.

مکرمی فر هم چنین از پیش بینی اعتبار برای مرمت و احیای منار تاریخی فیروزآباد خبرداد و گفت: 120 میلیون تومان از محل اعتبارات سال 96 و 235 میلیون تومان از محل اعتبارات 97 برای این اثر تاریخی پیش بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان از منار تاریخی روستای علی آباد کشمر بردسکن و زمین اختصاص یافته برای پایگاه اطلاع رسانی گردشگری شهرستان بازدید کرد و گفت: حدود 200 میلیون تومان اعتبار برای ساخت این پایگاه اختصاص یافته است.

 صابری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن هم در این بازدید ها از اقدامات و برنامه‌های این اداره در بردسکن خبرداد و گفت: امسال 6 پروژه مردمتی را داریم که مرمت مسجد جامع یکی از پروژ‌های مرمتی مشارکتی با شهرداری است و تاکنون شهرداری 40-50 میلیون تومان نیز هزینه کرده است.

انتهای پیام//ا.س
 

سفر مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  به منطقه ترشیز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.