ترامپ دستور تشکیل «نیروی فضایی» آمریکا را به عنوان یکی از شاخه‌های مستقل نیرو‌های مسلح این کشور، صادر کرد.

دستور ترامپ به پنتاگون برای تشکیل «نیروی فضایی» آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) دستور داد برای تشکیل «نیروی فضایی» این کشور به عنوان یک شاخه مستقل اقدام کند.

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس با انتشار گزارشی فوری در پایگاه اینترنتی خود نوشت دونالد ترامپ اعلام کرد پنتاگون را برای ایجاد نیروی فضایی به عنوان یک شاخه مستقل -شاخه ششم نیروهای مسلح این کشور- مأمور می کند.

در حال حاضر، نیروهای مسلح آمریکا از پنج شاخه اصلی نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی، سپاه تفنگداران دریایی و گارد تشکیل شده است.

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه طی سخنانی اعلام کرد اجازه نخواهد داد آمریکا به «اردوگاه مهاجران» و به یک مرکز تفریحی برای آنان تبدیل شود. این در حالی است که دولت ترامپ در روزهای اخیر به سبب جدا کردن مهاجران غیرقانونی از فرزندانشان در مرز میان مکزیک و آمریکا به شدت از سوی محافل عمومی و سیاسی داخلی و بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته است. 

رئیس‌جمهور آمریکا صبح امروز نیز در یک پیام توییتری با انتقاد شدید از سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، مدعی شده بود از زمان پذیرش مهاجران در آلمان آمار جرم و جنایت در این کشور افزایش یافته است. این در حالی است که آمارهای رسمی دقیقا خلاف این ادعای ترامپ را ثابت می کند.

گزارش رویترز می افزاید دموکرات ها و همچنین برخی جمهوری خواهان آمریکا نسبت به اقدامات مأموران مهاجرتی این کشور در جدا کردن حدود دو هزار کودک مهاجر از والدینشان در فاصله زمانی اواسط آوریل تا اواخر ماه مه اعتراض کرده اند. پزشکان متخصص هشدار داده اند این اقدام غیرانسانی ممکن است باعث ایجاد آسیب‌های روحی همیشگی و جبران‌ناپذیری در این کودکان شود.

انتهای پیام/

دستور تشکیل نیروی فضایی آمریکا به عنوان یکی از شاخه‌های مستقل نیروهای مسلح 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار