بیش از یک هزار دانش آموز فارس در سی و نهمین مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد نظری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان فارس گفت: این مسابقات در چهار رشته قرآنی و سه رشته با موضوع عترت و سه رشته با موضوع نماز برگزار و رشته‌های قرآنی شامل قرائت، حفظ، تفسیر، ترتیل، و در رشته‌های عترت با موضوع نهج البلاغه، صحیفه سجادیه (ع.)، مداحی و رشته‌های نماز نیز شامل اذان، احکام و انشاء نماز است.

وی بیان کرد: رشته حفظ قرآن شامل حفظ عمومی و حفظ ویژه بوده، و حفظ ویژه نیز شامل حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء از قرآن و حفظ کل است.

در این دوره از مسابقات قرآن؛ عترت و نماز، که با مساعدت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز برگزار می‌گردد، دانش آموزان دختر منتخب فارس در روز چهارشنبه ۳۰ خرداد و دانش آموزان منتخب پسر نیز ۳۱ خرداد ماه، در مجتمع فرهنگی آموزشی احسان شیراز با هم به رقابت می‌پردازند.

نظری با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان هر ساله در پنج مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان کشور و مرحله بین المللی برای دختران و پسران برگزار می‌شود، افزود: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بیش از ۴۵۰ هزار نفر از دانش آموزان استان فارس در مرحله آموزشگاه در رشته‌های مختلف شرکت کردند که از این تعداد حدود ۴۵ هزار نفر در مرحله شهرستان و بیش از ۴ هزار نفر در مرحله مقدماتی استان حضور داشتند.

همچنین حسینعلی معزی رئیس اداره امور قرانی؛ نماز و عترت آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: از ویژگی‌های مسابقات امسال، مشارکت تعدادی از مدارس غیر دولتی به عنوان حامی مسابقات بود که از مشارکت آنان در برگزاری این دوره از مسابقات تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات قرآن؛ عترت و نماز، که با مشارکت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز برگزار می‌گردد، دانش آموزان دختر منتخب فارس در روز چهارشنبه ۳۰ خرداد و دانش آموزان منتخب پسر نیز ۳۱ خرداد ماه، در مجتمع فرهنگی آموزشی احسان شیراز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و نفرات اول رشته‌های مختلف این مسابقات برای شرکت در مسابقات کشوری که در تیرماه امسال در مشهد مقدس و در تهران برگزار می‌گردد معرفی می‌شوند.

معزی اضافه کرد: استان فارس در مسابقات قرآن عترت و نماز کشوری در سال‌های گذشته، رتبه‌های خوبی را کسب کرده چنانچه پارسال دانش آموزان استان فارس، بیش ۱۸ رتبه برتر کشوری در رشته‌های مختلف را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام /ت

برگزاری مسابقات استانی قرآن در فارس

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار