معاون حقوق عامه دادسرای مرکز استان قزوین گفت: استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضائیه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ جلالی در بازدید از اراضی نیاوران که با هدف بررسی نحوه ساخت و ساز و میزان انطباق این اراضی با طرح گردشگری افزود: هرجایی که مشاهده شود حقوق مردم و بیت المال تضییع شده و یا مورد تعرض قرار گرفته است، دستگاه قضایی و در راس آن دادستانی به عنوان مدعی العموم درچارچوب قانون اقدام خواهد کرد.

معاون حقوق عامه دادسرای قزوین با بیان اینکه آب و اراضی دو اولویت مهم در بحث حقوق عامه است گفت:دادستان‌ها موظف‌اند با بسیج تمام امکانات و ظرفیت ها، حفظ و صیانت از منابع آب و اراضی را در اولویت نخست وظایف احیای حقوق عامه قرار دهند.

جلالی با اشاره به اینکه ارتکاب جرایم و تخلفات در حوزه اراضی ارتباط مستقیم با ارزش اراضی دارد گفت: هر چه‌قدر نظارت دستگاه‌های متولی بیشتر باشد جرایم در این حوزه کاهش می‌یابد.

وی افزود: این امر مسئولیت دستگاه‌های متولی و ناظر را سنگین‌تر می‌کند و نیازمند برنامه ریزی مدون، نظام‌مند و همراه با خط مشی واحد و به دور از تفکر و رفتار جزیره‌ای است.

این مقام مسئول گفت: در سال گذشته گزارشات و شکایاتی که درباره تغییر کاربری و برخی تخلفات ساخت و ساز در اراضی نیاوران از سوی اداره راه و شهرساز اعلام شد در همان زمان بررسی و دستورات قضایی لازم خطاب به ادارات و شهرداری صادر شد.

سال گذشته ده هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی شهرستان قزوین که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود قلع و قمع و رفع تصرف غیرقانونی شد. با این حال در سه دهه اخیر، ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تغییر کاربری پیدا کرده‌اند و تنها بخشی از آن با اقدامات قانونی به چرخه کشاورزی بازگردانده شده است.

استان قزوین دارای یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار وسعت است که ۴۸۹ هزار هکتار آن معادل ۳۰ درصد قابل‌کشت است.
انتهای پیام/.

بازدید از اراضی نیاوران با هدف بررسی نحوه ساخت و ساز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.