بارش شدید باران موجب به راه افتادن سیل و تلف شدن یک هزار و ۲۶۹ گوسفند در برخی از روستا‌های شهرستان پلدشت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سرهنگ "احمدی" فرمانده انتظامی چالدران گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان مبنی بر جاری شدن سیل در حوالی روستا‌های "پیر یادگار و تورمیش" و تلف شدن گوسفندان روستاییان در این رابطه، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه گروه‌های امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، احشام روستاییان که برای رفتن به ییلاقات شهرستان چالدران شب را در دره‌ای به نام"بوغاز آغل" اتراق کرده بودند، به علت بارش باران و تگرگ سیل آسا تعداد زیادی از گوسفندان به دام سیل افتاده و تلف شده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش و جستجوی گروه‌های امدادی، روستاییان و ماموران انتظامی، از یک هزار و ۴۲۹ راس گوسفند، یک هزار و ۲۶۹ راس در این حادثه تلف و در مسیر سیلاب و مزارع اطراف پخش شده که ۳۰ راس توسط اهالی ذبح و ۱۳۰ راس نیز نجات یافتند.

سرهنگ  احمدی با اشاره به اینکه سیل مسیر یکی از روستا‌ها به طول ۴ کیلومتر را تخریب و یک محور را نیز به طور کلی مسدود کرده بود، گفت: در این حادثه، به تعدادی از مزارع و چاه آب آشامیدنی روستا نیز خسارت وارد شده بود؛ خوشبختانه این حادثه هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

فرمانده انتظامی چالدران در پایان از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدار‌های هواشناسی، از هرگونه تردد در حاشیه رودخانه ها، سدها، دریاچه و دیگر تاسیسات آبی خودداری کرده و موارد ایمنی را کاملا رعایت کنند.

انتهای پیام/ح


تلف شدن گوسفندان بر اثر سیل در پلدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
ایجاد سدها و کانالها جهت هدایت سیلابها به نقاط مورد نظر برای استفاده .از سازمان هواشناسی کمک میتوان گرفت.ارتباطات تلفنی گوشی همراه که امروزه همه دارند و تجربیات گذشته.