معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه مسیر‌های ویژه دوچرخه در مناطق ۲، ۶ و ۷ شهرداری شیراز احیا می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر در مناطق ۳، ۵ و ۷ مسیر ویژه دوچرخه ساخته شده است و شهروندان از آن استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: در فاز نخست مسیر‌های دوچرخه سواری شهرداری در مناطق ۲، ۶ و ۷ به صورت شبکه و با تاکید بر ارتباط منطقی با سایر مد‌های حمل و نقلی طراحی و به شورای ترافیک استان ارسال می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: این مسیر‌های ویژه دوچرخه با محوریت ارتباط آن با سایر ناوگان حمل و نقلی همچون اتوبوس، تاکسی و مترو ساخته و به شبکه حمل و نقل شهر اضافه می‌شود.

وی به بازدید از محور‌های دارای گره های ترافیکی و حادثه‌خیز با همراهی شهرداران مناطق مختلف اشاره کرد و ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای بازگشایی گره های ترافیکی شهر به منظور سهولت در حرکت وسایل نقلیه، دسترسی آسان به خیابان‌¬های اصلی و افزایش ایمنی عابران پیاده صورت گرفته است.

زوربخش، علت عمده گره های ترافیکی شهر را علاوه بر ایرادات زیر ساختی، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی دانست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: بیشترین گره ترافیکی شیراز در هسته مرکزی و معابر منتهی به مرکز شهر وجود دارد.

وی، علت این گره ترافیکی را پارک دوبل خودروها، توقف در حریم تقاطعات، تعدد مراکز درمانی و تجاری و استفاده نکردن از حمل و نقل عمومی برشمرد.

زوربخش افزود: برای برطرف شدن این مشکلات ترافیکی، ایمن سازی، اصلاح مهندسی و احیا و توسعه مسیر‌های دوچرخه بر اساس اولویت بندی و مطالعات دوچرخه‌ سواری کلانشهر شیراز را در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ن

گسترش مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.