اجرای طرح تشدید برخورد با واحد‌های تولید و توزیع بستنی غیرمجاز در مشهد

مسئول اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، بستنی‌سازان و کافه‌قنادی‌های مشهد از اجرای طرح تشدید برخورد با واحد‌های تولید و توزیع بستنی غیرمجاز خبر داد.

اجرای طرح تشدید برخورد با واحد‌های تولید و توزیع بستنی غیرمجاز در مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد فرزانی، گفت: کارگروهی متشکل از سازمان بازرسی، غذا و دارو، بهداشت محیط، اماکن و ... برای تشدید برخورد با واحد‌های فروش بستنی غیرمجاز و کارگاه‌های زیرزمینی تولید کننده بستنی که سیب سلامت را بر روی بسته‌بندی‌ها جعل می‌کنند، تشکیل می‌شود و در چند روز آینده، برخورد با این واحد‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: سال گذشته هم این طرح اجرا شد و واحد‌های غیرمجاز زیادی پلمب شدند، در زمینه شیرینی و بستنی غیرمجاز حدود 50 واحد پلمب شده داشتیم که تشکیل پرونده دادند.

وی ادامه داد: بسیاری از این واحد‌ها در حال به روز کردن و برطرف کردن نقص‌های خود هستند، در سال جاری نیز در صدد هستیم با واحد‌های تولید و توزیع بستنی غیرمجاز برخورد جدی تریی داشته باشیم.

مسئول اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، بستنی‌سازان و کافه‌قنادی‌های مشهد در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌توانند بستنی‌های مجاز را از غیرمجاز شناسایی کنند، گفت: این موضوع کاری سخت و تخصصی است، اما بهترین کار این است که مردم از مراکزی خرید کنند که مورد وثوق و اعتماد آن‌هاست؛ البته رنگ زردی که پررنگ است و طعم زعفران ندارد، رنگ کاکائویی که تیره و خاص است و وقتی در فریزر قرار می‌گیرد، رنگ آن برمی‌گردد، نشان می‌دهد که زعفران و کاکائو واقعی نیستند و رنگ هستند که در بستنی‌های غیرمجاز و ارزان به‌کار می‌روند.

فرزانی با بیان این که 800 قنادی در سطح شهر وجود دارد که 50 درصد آن‌ها بستنی توزیع می‌کنند، گفت: این قنادی‌ها موظف هستند بستنی مجاز توزیع کنند، زیرا به طور دائم رصد می‌شوند.
 
وی افزود:این در حالی است که کنترل سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها، بقالی‌ها و عطاری‌ها که 15 هزار واحد هستند و از طرفی برخی از آن‌ها توزیع بستنی انجام می‌دهند، سخت‌تر است، اما تعداد قنادی‌ها کمتر و کنترل آن‌ها نیز راحت‌تر می‌باشد.

مسئول اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، بستنی‌سازان و کافه‌قنادی‌های مشهد  گفت: واحد‌های قنادی خوداظهاری دارند، اغلب آن‌ها کارشناس بهداشت استخدام کرده‌اند، اما واحد‌های سوپرمارکت‌ها ممکن است از بسیاری موارد اطلاع نداشته باشند و به استناد لوگویی که روی بسته‌های بستنی زده شده است، اقدام به فروش آن‌ها می‌کنند در حالی که ممکن است این لوگو‌ها تقلبی باشد.

فرزانی افزود: واحد‌هایی که می‌خواهند توزیع بستنی داشته باشند موظف هستند صحت و سقم محصول را بررسی و سپس نسبت به توزیع آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: درصد تقلب و سوءاستفاده از بستنی‌های کارخانجات کم است؛ زیرا تعداد آن‌ها مشخص است و رصد می‌شوند.
 
مسئول اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، بستنی‌سازان و کافه‌قنادی‌های مشهد با تاکید بر این که مردم محصولات خود را در حوزه شیرینی و بستنی از واحد‌هایی بخرند که مورد تایید واحد‌های نظارتی هستند، افزود: همچنین افرادی که مراسم خود را در باغ‌تالار‌ها برگزار می‌کنند، نسبت به این موضوع که شیرینی و بستنی مراسم از کجا تهیه می‌شود، حساسیت داشته باشند، چراکه سال گذشته مسمومیت‌هایی در حوزه بستنی و شیرینی داشته‌ایم.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

پلمپ واحد‌های تولید و توزیع بستنی غیرمجاز

برچسب ها: بستنی ، اماکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.