مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: در ۲ ماه گذشته بالغ بر ۲ هزار ۲۳۴ میلیارد ریال درآمدهای عمومی استان وصول شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بابک دایی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: ۵۲ درصد درآمد‌های عمومی فارس در ۲ ماه گذشته محقق و در این مدت بالغ بر ۲ هزار ۲۳۴ میلیارد ریال درآمد عمومی در استان فارس وصول شده است.

وی افزود: انتظار افزایش رشد و تحقق درآمد‌ها در ماه‌های آتی دور از ذهن نیست.

دایی بیان کرد: طبق قانون درآمد عمومی فارس در سال ۹۷ معادل ۲۵ هزار ۹۶۴ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که معادل ۱۴ درصد افزونی نسبت به پایه مصوب سال گذشته نشان می‌دهد و سهم ۷.۲ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: پارسال بالغ بر ۲۰ هزار ۳۷۴ میلیارد ریال درآمد‌های عمومی استانی از منابع مختلف وصول شد که این میزان نسبت به سهمیه مصوب ۹۰ درصد تحقق یافت و نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳ درصد فزونی نشان می‌دهد.

دبیر کار گروه تخصصی درآمد‌ها و تجهیز منابع استان فارس افزود: نکته قابل ملاحظه، افزایش سهم مالیات‌ها در سال ۹۶ از ۸۹ به ۹۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بوده که می‌تواند نوید بخش اتکای بیشتر تامین درآمد‌های از محل درآمد‌های مالیاتی به ویژه در حوزه ارزش افزوده باشد.

دایی به ضرورت تحلیل و شناسایی مشکلات و چالش‌های درآمد‌های مالیاتی بویژه در حوزه مالیات بر شرکت‌ها، مشاغل و ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: با آگاهی و اشراف بر شرایط و پیگیری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر بانک ها، بیمه‌ها و امور مالیاتی و صنعت و معدن، می‌توان مانع خروج بخشی از منابع از استان نظیر درآمد‌های شرکت‌های بیمه، بنگاه‌های اقتصادی و معادن استان شد که این مهم هم اکنون با جدیت در حال پیگیری است.
انتهای پیام/ر

تحقق ۵۲ درصدی درآمد‌های عمومی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار