رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال خسارت به کشاورزان سیستان هزار میلیارد تومان برآورد شده است که پیگیر تامین و پرداخت آن هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی پیری در شورای کشاورزی و خشکسالی استان افزود: مصوبه پرداختی از سوی دولت به کشاورزان ۱۱ میلیارد تومان است که به دلیل نبود نقدینگی تحقق پیدا نکرده است.

وی اظهار کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده از مجموع ۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت زمین‌های زراعی و باغی سیستان عایدی نصیب کشاورزان نشده است.

پیری گفت: اقدامات لازم در زمینه جمع بندی خسارت‌های وارده به مردم منطقه سیستان انجام شد و هم اینک منتظریم تا با بررسی برنامه‌ها و طرح‌ها در نشست هیات دولت اعتبارات لازم به این بخش تزریق شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی سیستان وبلوچستان گفت: برای گذر از بحران تابستان امسال نیازمند اعتباری بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان هستیم که باید تامین شود.

عبدالاحد ریگی افزود: مناطقی مانند سیب و سوران، سراوان و مهرستان به دلیل کاهش نزولات آسمانی بدترین شرایط آبی را دارند.

وی بیان کرد: ۵۱ هزار خانوار به متقاضیان جدید آب شرب استان اضافه شده است که باید برای این تعداد چاره اندیشی شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان تصریح کرد: از ۶۱۳ حلقه چاه فعال فقط ۱۴۴ چاه وضعیت نرمال دارد و ۱۸۷ حلقه چاه هم در انتظار کف شکنی است که از این تعداد ۵۰ حلقه چاه کف شکنی شده و هفت چاه دیگر در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

خسارات وارده به کشاورزی سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار