رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت آنکارا در شمال عراق پایگاه‌هایی دارد و تقویت این پایگاه‌ها ضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در مصاحبه با تلویزیون کانال ۷ این کشور  اعلام کرد ترکیه در شمال عراق پایگاه‌هایی دارد و تقویت این پایگاه‌ها ضروری است. او گفت: مایلیم این کار را با همکاری دولت مرکزی عراق انجام دهیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حضور شماری از سران پ‌ک‌ک‌ در محل برگزاری نشست این گروه در پایگاهی در شمال عراق که هدف عملیات هوایی ترکیه قرار گرفت، تاکید کرد: ما احتمال زیادی می‌دهیم که شماری از سران این گروه نیز در آن محل حضور داشته‌اند.

رئیس جمهور ترکیه درباره اجرای عملیات زمینی در قندیل عراق نیز با تاکید بر دشوار بودن عملیات زمینی در این منطقه گفت: روز و ساعت این عملیات مشخص نیست.

اردوغان در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا هواپیما‌های اف ۳۵ را به ترکیه تحویل خواهد داد، گفت: مانعی در این خصوص وجود ندارد. سازمان صنایع دفاعی ترکیه موضوع را دنبال می‌کند. خلبانانی نیز به آمریکا اعزام شدند و دوره آموزشی را سپری کردند.  این روند مطابق برنامه‌ریزی‌ها ادامه دارد.

وی گفت: ما نیز تاکنون ۸۰۰ میلیون دلار پول برای دریافت هواپیما‌های اف ۳۵ پرداخت کرده‌ایم. پرداخت پول برای دریافت این هواپیما‌ها بی‌وقفه طبق برنامه ادامه دارد. ما به قراردادمان پایبندیم و در آمریکا نیز مسئله‌ای در این باره مطرح نیست. 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه این مصاحبه، این ادعا را که دولت آنکارا در چارچوب توافقات اخیر با آمریکا درباره منبج سوریه از خواسته‌هایش درباره شرق فرات صرف نظر کرده است، رد کرد و گفت: هیچ معامله‌ای با آمریکا درباره شرق فرات صورت نگرفته است. در خصوص این قبیل موضوعات ما به آسانی معامله نمی‌کنیم.

اردوغان در اظهاراتی مداخله‌جویانه افزود: «باید این را گوشزد کنم که منبج متعلق به کرد‌ها نیست. منبج به هیچ وجه متعلق به «ی‌پ‌گ» و «پ‌ی‌د» نیست. ۹۵ درصد این شهر متعلق به عرب‌هاست.»

انتهای پیام/

مصاحبه اردوغان با  کانال ۷ ترکیه

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
ترکیه قایل اعتماد نیست
آخرین اخبار