مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه ملایر از اجرای طرح همگام با کشاورز برای مبارزه با سن گندم دراین شهرستان خبر داد.

اجرای طرح همگام با کشاورز در ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ رضا پیرحیاتی، مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اجرای طرح همگام با کشاورز اظهار داشت: اجرای این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان ملایر آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از این طرح مبارزه با سن گندم است که زمان مبارزه دقیق آن را مشخص می‌کند و به کشاورزان اعلام می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه این طرح در چهار بخش جوکار، سامن، مرکزی و آورزمان شهرستان ملایر اجرایی می‌شود،اظهار داشت: همچنین با اجرای این طرح کارهای کالیبراسیون سمپاشی و دز سم به کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

پیر حیاتی افزود:خوشبختانه با بارندگی‌هایی که انجام شد در حال حاضر وضعیت خوبی داریم که باعث کاهش آفت در مزارع شده است.

وی با بیان اینکه مهندسین در گروه‌های سه نفره برای اجرای این طرح ساماندهی شده‌اند، گفت: این طرح حدود 10 سال در این زمینه اجرایی می‌شود که استقبال کشاورزان از آن نیز خوب است اما به‌خاطر هزینه‌های بالا کشاورزان ناراضی هستند که می‌طلبد دولت حمایت بیشتری از این طرح داشته باشد.

مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه ملایر اظهار داشت: مهندسین در طرح «همگام با کشاورز» مبارزه به موقع و کم کردن معایب محصول و خسارات مالی آن در زمان برداشت را برای کشاورزان دارند.

پیرحیاتی عنوان کرد: خدمات در این طرح به صورت رایگان با مشارکت جهاد کشاورزی انجام می‌گیرد که مهندسین بسیجی ما نیز در این امر حضور دارند.

انتهای پیام/ب

طرح همگام با کشاورز برای مبارزه با سن گندم در ملایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.