مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس بویژه در سراسر سواحل استان بوشهر تا روز سه شنبه مواج و متلاطم می‌شود.

خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده افزایش سرعت وزش باد‌های شمال غربی در سواحل خلیج فارس طی امروز و چند روز آینده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود خلیج فارس بویژه سراسر سواحل استان تا روز سه شنبه مواج و متلاطم و همچنین انتظار می‌رود طی این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت برسد.

شفیع خدایی خاطرنشان کرد: در همین راستا نسبت به تردد شناور‌های دریایی سبک و تفریحی هشدار داده می‌شود و هچنین طی این مدت بروز پدیده گرد و خاک و در پی آن نیز کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری و از ظهر امروز همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالبا شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۴۶ کیلومتر بر ساعت و در سواحل استان برای ساعاتی تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شفیع‌خدایی ادامه داد: همچنین در این مدت ارتفاع موج دریا در همه سواحل استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر طی ساعاتی بیش از ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/م

هشدار نسبت به تردد شناورها

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.