انگلیس در نظر دارد به منظور بررسی مفاد طرح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن»، نشستی را با حضور وزیران خارجه کشور‌های بزرگ اروپایی و عرب و با شرکت تیم ترامپ برگزار کند.

انگلیس به دنبال برگزاری نشستی بین‌المللی برای بررسی طرح صلح ترامپ در خاورمیانهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی اکسیوس نوشت انگلیس در نظر دارد به منظور بررسی مفاد طرح صلح خاورمیانه پیشنهادی کاخ سفید موسوم به معامله قرن، نشستی را با حضور وزیران امور خارجه کشور‌های بزرگ اروپایی و کشور‌های عرب با شرکت تیم صلح ترامپ متشکل از جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، و جیسون گرینبلات، نماینده کاخ سفید در خاورمیانه، برگزار کند.

اکسیوس نوشت به موجب این گزارش دیپلمات‌های غربی هدف از برگزاری این نشست را ارائه پارامتر‌هایی عنوان کرده اند که کشور‌های اروپایی و عرب انتظار دارند در متن طرح پیشنهادی دولت ترامپ درباره صلح در خاورمیانه گنجانده شده باشد.

مهم‌ترین نگرانی پایتخت‌های اروپایی این است که طرح صلح پیشنهادی کاخ سفید به صورت یکجانبه و به نفع رژیم صهیونیستی تنظیم شده باشد.

به گفته دیپلمات‌های غربی و صهیونیست، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، در واشنگتن با جارد کوشنر دیدار و درباره ایده برگزاری این نشست گفتگو کرده بود. جانسون خطاب به کوشنر گفت: وی خواهان موفقیت طرح صلح پیشنهادی آمریکاست و بنابراین مهم است که نقطه نظرات قدرت‌های اروپایی که سه دهه است در فرایند صلح مشارکت داشته اند در این طرح منظور و گنجانده شود.

کوشنر در پاسخ تاکید کرد وی مایل است توصیه‌های اروپایی را در این زمینه بشنود، اما در نهایت پارامتر‌ها و شاخص‌های نهایی این طرح از سوی ترامپ تعیین خواهد شد.

دیپلمات‌های غربی می‌گویند انتظار می‌رود این نشست در اوایل ژوییه برگزار شود؛ اما هنوز مشخص نیست که مکان برگزاری آن واشنگتن خواهد بود یا اروپا. همچنین هنوز معلوم نیست آیا از وزیران خارجه کشور‌های عربی برای شرکت در این نشست دعوت می‌شود یا خیر.

کوشنر و گرینبلات قرار است هفته آینده برای جلب حمایت اعراب از این طرح و نیز گفتگو درباره بحران غزه به بیت المقدس، قاهره، ریاض، دوحه و امان سفر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار