نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان گفت: نماز عید سعید فطر مظهر وحدت و وحدت درجامعه اسلامی از واجبات است.

نماز عید فطر از مظاهر وحدت استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نماز عید فطر امروز کرمان در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان که با حضور گسترده مردم روزه دار کرمان برگزار شد، گفت: پیام ماه رمضان رعایت تقوای الهی بود آرزو می کنیم آنچه در ماه رمضان ذخیره کردیم ،از مبارزه با نفس تا آمادگی روحی برای مبارزه با شیطان در بعد از ماه رمضان به ما کمک کند.

وی افزود: در روایتی از امام جعفرصادق(ع) آمده است؛ سه چیر انسان را در همه احوال ،زمان‌و مکان‌ها نجات می دهد ،اولین آن اعتقاد و نیت است یعنی از خدا در همه احوال بترسید هم در پنهان و آشکار و معتقد به این باشید که خدا در همه احوال ما را می‌بیند و بر همه اعمال ما ناظر است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دومین مسئله مدنظر امام صادق(ع) در عملکرد عملی به ویژه مادی است که باید میانه‌رو باشیم  تصریح کرد: چه در زمانی که در تنگنا و فقر هستید و چه در زمانی که وضع مالی خوبی داریم .

وی بیان کرد: نکته سوم مدنظر امام ششم این است که در عمل عدالت را در دستور کار خود قرار دهید چه در زمانی که خشمناک هستید و چه آنجا که از موضوعی ناراحت می‌شوید نباید عدالت فدای احساس انسان شود.

خطیب جمعه کرمان افزود: یکی از محور‌های اساسی از پیام‌های بزرگ عید فطر، توجه به قشر محروم جامعه است به همین دلیل زکات فطریه از طرف خداوند بر ما واجب شد تا  با پرداخت زکات فطریه به محرومان جامعه و مستضعفان توجه  کنیم.

حجت الاسلام علیدادی اظهار داشت: پیام دیگر عید این است که وحدت در جامعه اسلامی یکی از واجبات اصلی است و همه باید  در مسیر وحدت حرکت کنیم ، در همه اعمال اسلامی  نیز  وحدت دیده شده است  در نماز وحدت کاملا مشهود است و نماز عید سعید فطر نیزبه عنوان کامل کننده روزه و از مظاهر اصلی وحدت است.

وی گفت: اسلام بر دو محور خلاصه شده است، محور اول توحید وهمه انبیا ما را به توحید دعوت می‌کنند، محور دوم اسلام نیز این است که  شعار‌های جامعه اسلامی باید واحد باشد و همه باید در شعار وحدت  داشته و همراه و همدل باشند.

امام جمعه کرمان با اشاره به مصادیق وحدت در جامعه اظهار کرد: محور وحدت در جامعه اسلامی رسالت و نبوت و به دنبال آن امامت و ولایت فقیه است و درجامعه امروز ما مهم وحدت حول محور ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه باید هوشیاری خود را حفظ ودر برابر دشمنان خطرناک خود مراقب باشیم تصریح کرد: امروزه  دشمن به گونه ای خطرناک شده که دائما  به دنبال توطئه و نفوذ در کشور ما است واز هرفرصتی برای این کار استفاده می کند.

خطیب جمعه کرمان افزود: دشمنان می‌خواهند ما را در معاهده‌هایی وارد کنند که نتوانیم از آن خارج شویم نظیر معاهده قرن که می خواهند فلسطینی ها را به زور در برابر آن وادار به اطاعت کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: باید درراس کار مسئولان از دولتمردان تا مجلسی ها  با زیرکی  با مسائل مختلف برخورد کنند تا کشوراز گذرهای سخت تاریخی گذشته و با موفقیت پرچم این کشور اسلامی را به دست صاحب اصلی آن حجت بن الحسن(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسانیم.

نماز عید فطر در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

پیش از خطبه های عید نیز حجت الاسلام عرب پور رئیس ستاد نماز جمعه استان به بیان آخرین وضعیت تکمیل مصلی بزرگ کرمان پرداخت.

انتهای پیام/ح

نماز عید فطر در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.