تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است. پیش از انقلاب اسلامی چنین اجتماعات باشکوهی در اعتکاف مشاهده نمی‌شد.

حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی در جمع معتکفان نوجوان مسجد جامع گوهرشاد با بیان اینکه اعتکاف نقش بسیاری مؤثری بر تربیت اسلامی نوجوانان و جوانان دارد افزود:اعتکاف دوره‌ای آموزشی برای خود سازی جان است، انسان در اعتکاف از عبادت لذتی می‌برد که دیگران متوجه نمی‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نوجوانی، دوران اوج تربیت پذیری انسان است و اگر آدمی در این دوره با خداوند انس بگیرد و لذت عبادت در وجودش نهادینه شود، در طول زندگی نیز عرصه عبودیت پروردگار را ترک نخواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتکاف سنتی الهی بوده که با تشویق‌های رهبر معظم انقلاب و حضور جوان‌ها بیش از هر زمانی در کشور رونق یافته و از رویش‌های انقلاب اسلامی است
.
وی افزود: جوانان خودساخته هستند که می‌توانند جامعه خود را بسازند، انسانی که ساخته نشد در لغزشگاه‌های زندگی تباه می‎شود. انسانی که با اعتکاف، نماز و انس با حضرت حق خودساخته شده باشد، در فراز و فرود‌های زندگی نه خود دچار لغزش می‌شود و نه به مجموعه‌ای که با آن کار می‌کند اجازه لغزش می‌دهد.

رئیسی ادامه داد: در روایت «الدنیا مزرعه الاخره»؛ دنیا به کشتزاری برای آخرت تشبیه شده و اعتکاف نیز کشت در زمینی است که آثار و برکات آن در زندگی دنیا و بویژه آخرت مشخص خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ن
 

استقبال جوانان و نوجوانان از اعتکاف در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.