رئیس کمیته امور خارجه سنای آمریکا از خراب شدن روابط آمریکا با متحدانش به خاطر رفتارها و سیاست‌های ترامپ ابراز تأسف کرد.

کورکر: ترامپ با رفتار‌های خود روابط خارجی آمریکا با برخی کشور‌های متحدش را تیره کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از باب کورکر، سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته امور خارجه سنای آمریکا که به شدت از تعرفه‌های جدید مدنظر دونالد ترامپ بر واردات انتقاد می کند، از این مسئله ابراز تاسف کرد که دونالد ترامپ با رفتار و سیاست‌های خود روابط خارجی آمریکا با برخی کشورهای متحد و دوست واشنگتن را تیره کرده است.

کورکر که پس از گفتگو با کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا در خصوص اختلافات تجاری دو کشور در کنفرانسی مطبوعاتی در کنار وی حضور یافته بود، تاکید کرد:" من هیچ سناتوری را در اردوگاه جمهوری خواهان نمی شناسم که نگرانی خود را در این مورد ( خراب شدن روابط آمریکا با متحدانش به خاطر رفتار ترامپ) به رئیس جمهور تذکر نداده باشد."

باب منندز، سناتور دموکرات آمریکایی و فرد شماره دو کمیته امور خارجه سنای آمریکا نیز ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه با کانادا به عنوان یکی از مهمترین متحدان آمریکا تاکید کرد دیدگاه رئیس جمهور آمریکا دیدگاه همه آمریکایی ها و به خصوص دیدگاه اقلیت سنای آمریکا نیست.

دونالد ترامپ علی‌رغم اعتراضات بسیاری از کشورهای شریک آمریکا، احکام بحث برانگیزی در خصوص تعرفه های گمرکی جدید بر واردات برخی کالاها از جمله فولاد و آلومینیوم امضا کرده است. رئیس جمهور آمریکا که تقویت صنعت فولاد کشورش را یکی از بزرگترین اولویت های خود اعلام کرده، تعرفه های گمرکی بیست و پنج درصدی بر واردات فولاد و ده درصدی بر واردات آلومینیوم در نظر گرفته است.

تعرفه های گمرکی مدنظر دونالد ترامپ در حالی روابط تجاری بین المللی را متلاطم کرده است که واشنگتن، اوتاوا و مکزیکوسیتی از مدت‌ها پیش برای بازبینی توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا مذاکره می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار