مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ارائه بسته پیشنهادی این اتحادیه در خصوص مقابله با تهدیدات امنیتی در نشست آتی شورای اروپا خبر داد.

موگرینی: اتحادیه اروپا طرح مقابله با تهدیدات امنیتی را ارائه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد طی نشست ماه ژوئن سران اتحادیه اروپا بسته‌ پیشنهادی برای مقابله با تهدیدات امنیتی پس از حادثه سالزبری در انگلیس ارائه خواهد شد.

موگرینی در پارلمان اروپا اعلام کرد: پس از وقوع حادثه سالزبری، شورای اروپا خواستار افزایش مشارکت اتحادیه اروپا در زمینه امنیت سایبری، ارتباطات استراتژیک و ضد اطلاعاتی و همچنین همکاری نزدیک با سازمان ناتو در زمینه‌های شیمیایی، بیولوژیکی، هسته‌ای و رادیولوژیکی شد. رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در تلاش هستیم تا در مقابل این وظایف پاسخگو باشیم. بسته پیشنهادی ما، که قرار است تا پایان ماه ژوئن در شورای اروپا مطرح شود، در قالب سه سند ارائه خواهد شد. این سه سند در برگیرنده ارتباطات مشترک پس از حادثه سالزبری، گزارش مشترک درباره روند پیشرفت بکارگیری اقدامات مشترک اتحادیه اروپا و ناتو درباره تهدیدات هیبریدی و گزارش‌های پیشرفت اتحادیه امنیتی خواهد بود.

نشست شورای اروپا با حضور سران 28 کشور عضو این اتحادیه قرار است در روزهای 28 و 29 ماه ژوئن برگزار شود.

در چهارم ماه مارس اسکریپال و دخترش در حالی که بیهوش بودند بر روی نیمکتی بیرون از یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند. انگلیس و متحدانش با استناد به ادعای کارشناسان این کشور مبنی بر استفاده از گاز عامل اعصاب ساخت روسیه و بدون ارائه هیچگونه مستنداتی، مسکو را متهم به دست داشتن در این حمله کردند. مقامات روسیه ضمن رد تمامی اتهامات مطرح شده،  آنها را بی اساس خواندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار