70 کتابخانه عمومی نهادی در استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت:  در حال حاضر 70 کتابخانه نهادی در استان فعالیت می کنند، همچنین ۳۶کتابخانه مشارکتی و۱۱ کتابخانه روستایی نیز در استان فعال هستند.

معصومی ادامه داد: این جشنواره بامعرفی ۷اثر باموضوع سیره امام رضا (ع) در۳ رده سنی کودک،نوجوان و جوان وبزرگسال منتشر شده که در دوبخش فردی وخانوادگی تا اواخر تیرماه سال جاری برگزار و در دهه ولایت درشهریورماه مراسم اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۵ هزار نفر از آذربایجان غربی دراین جشنواره شرکت کردند که یک نفر از استان نیز برگزیده هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بود.

برگزاری 687 نشست کتابخانه ای و 28 نقد و رونمایی در سال گذشته

کارشناس امور فرهنگی کتابخانه های استان به فوق برنامه های برگزار شده در سال۹۶ استان اشاره کردوگفت: در سال گذشته ۶۷۸ نشست کتابخانه ای و۲۸ نقدورونمایی کتاب در سراسر استان برگزار شد.

لطفی در ادامه افزود: ۵۳۳ کارگاه قصه گویی،۱۵۹۹برنامه ترویجی نشست ادبی،۲۵۷ برنامه مناسبتی و ۷۶۰ جلسه مطالعاتی در سال ۹۶ برگزار شد.

لطفی به اجرای طرح باهم بخوانیم اشاره کرد و افزود: این طرح در سال ۹۶ در ۲ باب کتابخانه منطقه محروم تکاب توسط ۱۲ نفراز اعضای کتابخانه شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/ ه

فعالیت 70 کتابخانه عمومی نهادی در استان آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.