گروه اول ارتش محلی افغانستان، دوره آموزشی دو ماهه خود را برای آمادگی دفاعی تکمیل کرد.

پایان دوره آموزشی اولین گروه ارتش محلی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه اول ارتش محلی افغانستان، دوره آموزشی دو ماهه خود را برای آمادگی دفاعی تکمیل کرد.

ارتش محلی، مسلح کردن قانونی تعدادی از ساکنان یک منطقه برای حفاظت از همان محل، تحت نظارت وزارت دفاع و برخورداری از مزایای ارتش می باشد که اولین گروه از این ارتش محلی از دوره آموزشی خود فارغ شدند.

«طارق شاه بهرامی»، وزیر دفاع افغانستان روز سه شنبه در جریان دیدار خود از مرکز آموزش این نیروها در شرق شهر کابل ضمن اعلام تکمیل آموزش مقدماتی گروه نخست این ارتش نقش آنها را مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت که این یک مرحله آموزشی است و این نیروها در دفاع و نگهداری از مناطق خود استفاده خواهند شد و در عملیات هایی که نیروی ارتش برای پاکسازی انجام می دهند نیز جابجا خواهند شد.

بهرامی گفت: ارتش محلی یک نیروی بسیار مهم و اساسی در دفاع از افغانستان است و نقش مهی را در نگهداری بخش‌های پاکسازی شده ایفا می کنند.

جنرال «جان نیکلسون»، فرمانده آمریکایی نظامیان خارجی در کابل نیز در دیدار از این مرکز آموزشی حضور داشت و اعلام کرد که این نیروها برای حفظ بخش های دور دست مهم هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار