معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مشکل کشاورزان استان اردبیل برای کشت دوم در سال زراعی جاری حل شد.

بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: با بررسی وضعیت منابع آب و در نظر گرفتن صلاح استان، مقرر شد تا کشاورزان بتوانند با رعایت اصل استفاده بهینه از منابع آب، در سال زراعی جاری از کشت دوم بهره مند گردند.

وی گفت: کاهش منابع آب یک واقعیت جهانی است و همه باید برای استفاده بهینه از منابع آب موجود برنامه ریزی و اقدام کنیم و در این راستا در کشت دوم صرفا باید محصولات با اولویت بالا و مصرف آب کم کاشت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: به علت محدودیت شدید ذخایر آبی، مجموعه سیاست گذاران کشور به این جمع بندی رسیده اند که برای مقابله با بحران خشکسالی باید از کشت دوم خودداری شود و باید با برنامه ریزی لازم در جهت تحقق این برنامه در سال های آتی گام برداریم.

ندایی با اشاره به اینکه آب ثروت بین نسلی است و باید مدیریت کنیم تا نسل های آینده با چالش های کمتری در تامین آب مواجه باشند اظهار داشت:حل مشکل کم آبی بدون مشارکت و همکاری کشاورزان عزیز که بزرگترین مصرف کنندگان آب هستند امکان پذیر نمی باشد.

وی سیاست های استانداری را حفاظت و استفاده بهینه از منابع آب محدود موجود اعلام و اظهار داشت: با مدرن سازی سیستم های آبیاری، ارتقاء بهره وری و تغییر الگوی کشت، با همکاری کشاورزان عزیز؛ باید در بازه زمانی چند ساله، ضمن افزایش حجم و ارزش افزوده محصولات تولیدی؛ مصرف آب و دوره های کشت را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ح

کشت دوم محصولات کشاورزی در اردبیل

برچسب ها: کشاورزی ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.