اختصاص بیش از 4 هزار هکتار از اراضی بیله سوار به کشت کلزا

فرماندار شهرستان بیله سوار از اختصاص بیش از 4 هزار هکتار از اراضی بیله سوار به کشت کلزا خبر داد.

حسن قبادی، فرماندار شهرستان بیله سوار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه امسال 4 هزار و 100 هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار به کشت کلزا اختصاص یافته بود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 8 هزار تن از این محصول از مزارع شهرستان برداشت شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری کشاورزان بیله‌سوار استقبال خوبی از کشت محصول کلزا داشتند بطوری که این شهرستان جزء شهرستان‌های پیشرو در کشت دانه‌های روغنی به خصوص محصول کلزا در استان اردبیل بوده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: خرید محصول کلزا در شهرستان بیله‌سوار از سوم خرداد ماه آغاز شده و تاکنون یک هزار و 200 تن از این محصول توسط کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شده است.

قبادی عنوان کرد: 2 مرکز خرید در سطح شهرستان بیله‌سوار محصول کشاورزان را خریداری می‌کند و محصول کلزای برداشت ‌شده برای روغن کشی به  اردبیل و استان‌های دیگر منتقل می‌شود.

وی به استقبال خوب کشاورزان بیله‌سوار نسبت به کاشت کلزا در زمین‌های زراعی اشاره کرد و ادامه داد: کشت محصولات کشاورزی یکی از سیاست‌های وزارت کشاورزی در شهرستان بوده است و توسعه کشت این محصول در شهرستان 350 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ح

آغاز خرید محصول کلزا در بیله سوار

برچسب ها: کلزا ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.