نمایندگان با تحقیق و تفحص از منابع و مصارف مدیریت شرکت‌های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش موافقت کردند.

خالقی* عینی* تحقیق و تفحص از منابع و مصارف مدیریت شرکت‌های فرهنگی_ ورزشی وابسته به وزارت ورزش تصویب شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال گذشته در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 22 خرداد) از سوی سیدفریدموسوی نماینده مردم تهران به عنوان نماینده درخواست کنندگان این تحقیق و تفحص قرائت شد.

بعد از قرائت این گزارش، نمایندگان با 178 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 254 رأی مأخوذه با درخواست این تحقیق و تفحص موافقت کردند، پیش از این این تحقیق و تفحص با عنوان درخواست تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در رسانه‌ها منتشر و معروف شده بود.

متن این گزارش به شرح زیر است:

احتراما پیرو درخواست تعداد 9 نفر از نمایندگان در تاریخ 12 مهرماه سال 96 مبنی بر تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال گذشته با محورهای:

1-میزان درآمدهای شرکت‌های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال اخیر و محل تأمین آن.

2- میزان مصارف و هزینه‌های شرکت‌های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال اخیر علی‌الخصوص تیم‌های تحت پوشش و محل هزینه‌کرد آن.

3- میزان جریمه‌های ملی و بین‌المللی تیم‌های تحت پوشش شرکت‌های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان و دلایل آنها در 10 سال اخیر.

4- ساز و کار نظارتی و راهبری تیم‌های تحت پوشش شرکت‌های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان و آئین‌نامه‌های اداری و مالی.

5- تغییرات سازمانی و انتصابات ستادی در شرکت‌های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان.

هیئت رئیسه طی نامه شماره 59378 _4 در مورخ 10 مهرماه سال 96 موضوع را جهت بررسی به کمیسیون فرهنگی ارجاع کرد.

حسب ماده 214 آئین‌نامه داخلی مجلس موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و پس از دریافت پاسخ وزارتخانه، مشروح پاسخ‌ها به همراه مستندات به درخواست کنندگان ارائه شد، ولی متقاضیان اعلام کردند که از پاسخ‌های دریافتی قانع نشده و خواستار ادامه روال قانونی انجام تحقیق و تفحص شدند.

در نتیجه، کمیسیون حسب وظیفه قانونی، از بالاترین مقام مسئول جهت ارائه توضیحات دعوت به عمل آورده و موضوع در جلسه مورخ 3 بهمن‌ماه سال 96 با حضور وزیر ورزش و جوانان، مسئولان فدراسیون فوتبال و متقاضیان تحقیق و تفحص بررسی و محورهای تحقیق و تفحص توسط متقاضیان تشریح و سخنان مسئولان اجرایی استماع شد.

در نهایت، کمیسیون فرهنگی پس از بررسی و رأی‌گیری، تقاضای انجام تحقیق و تفحص از بررسی منابع، مصارف و نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال گذشته را تصویب کرد.

انتهای پیام/

موافقت نمایندگان با تحقیق وتفحص از سرخابی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار