دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در سال ۹۶ شورای حل اختلاف ویژه زندان کرمان توانسته است ۷۰ میلیارد ریال تخفیف از شاکیان مددجوی محبوس بگیرد و این میزان تخفیف منجر به آزادی ۲۱۶ زندانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،صبح امروز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و ۴۳ مقام قضائی دادسرا شامل معاونان دادستان، قضات دادسرا و قضات ناظر زندان جهت رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های مددجویان و در راستای کاهش جمعیت کیفری از زندان و بازداشتگاه موقت کرمان بازدید کردند.

دادخدادسالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین و قضات دادسرای کرمان ضمن بازدید از زندان مرکزی و بازدادشتگاه موقت کرمان به صورت چهره به چهره به همراهی قضات با مددجویان ملاقات نمودند و در خصوص مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: در سال ۹۶ شورای حل اختلاف ویژه زندان کرمان توانسته است ۷۰ میلیارد ریال تخفیف از شاکیان مددجوی محبوس بگیرد و این میزان تخفیف منجر به آزادی ۲۱۶ زندانی شده است.

سالاری اظهار داشت: در سال گذشته ۳۶۵ پرونده به شورای حل اختلاف ویژه زندان کرمان وارده شده است که از این تعداد ۳۱۵ پرونده مختومه شده است؛ و از این تعداد پرونده مختومه ۲۱۶ پرونده به سازش و آزادی زندانیان منجر شده است.

وی ادامه داد: این زندانیان که غالباً به لحاظ عجز و ناتوانی از پرداخت وجوه محکومیت‌های مالی مرتبط با دیه، قتل غیر عمد، صدمات و جراحات ناشی از تصادفات، نفقه و مهریه زندان به سر می‌بردند، با تلاش اعضای  شورای حل اختلاف ویژه زندان کرمان، تخفیف شاکیان، پرداخت وجوه محکومیت‌های مالی و اخذ رضایت شکات از زندان آزاد شده اند.

انتهای پیام/ی

آزادی ۲۱۶ زندانی از طریق شورای حل اختلاف ویژه زندان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار