رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مهمترین مساله، رویکرد، افق و چشم انداز نظام قضائی کشور این است که بتواند به سمت عدالت قضائی اسلامی گام بردارد.

حرکت به سمت عدالت قضایی اسلامی چشم انداز ما استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،یدالله موحد در جلسه شورای قضائی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان  برگزار شد، گفت: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی برای بیان خدمات، دستاورد‌ها و پیشرفت‌های دستگاه قضائی برای مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی است.

موحد با اشاره به اینکه یکی از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستگاه قضائی کشور است، عنوان کرد: تحولات اساسی بعد از انقلاب در نظام قضائی کشور حادث شده است به طور مثال قبل از انقلاب سیستم قضائی کشور وابسته به دولت بود واز استقلال لازم برای اجرای عدالت برخوردار نبود.

موحد ادامه داد:پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رییس قوه قضائیه از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و، ولی فقیه زمان منصوب می‌شود و قوه قضائیه استقلال لازم را پیدا کرد و در نوع خود در دنیا بی نظیر است.

وی به رخداد‌های بسیار مهم در قوه قضائیه پس از انقلاب اشاره کرد و گفت:محتوای نظام قضائی کشور از فقه پویای شیعه اقتباس گرفته است و احکامی که در سیستم قضائی کشور اجرا می‌شود براساس مبنای شرعی است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد:مهمترین مساله، رویکرد، افق و چشم انداز نظام قضائی کشور این است که بتواند به سمت عدالت قضائی اسلامی گام بردارد و پیشرفت‌های مهم و چشمگیری را داشته باشد که خوشبختانه در این مسیر قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه پایه ریزی نظام قضائی کشور بر اساس تفکرات شهید مظلوم دکتر بهشتی شکل گرفته است، افزود:خوشبختانه هر روز شاهد هستیم که یک گام جدید وقدم بزرگتری در قوه قضائیه برداشته شده است

وی بیان کرد:بایستی با مشارکت همه‌ی بخش‌ها خدمات، دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام قضائی استان و کشور را در چهلمین سال انقلاب برای مردم توضیح دهیم.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان به خدمات دادگاه‌ها ودادسرا‌های انقلاب در دهه‌ی ۶۰ اشاره کرد و گفت:دستگاه قضائی و به ویژه قضات پس از پیروزی انقلاب نقش بسیار موثری در تثبیت نظام ومبارزه با معاندین ودفع تهدیدات از نظام وانقلاب داشتند.

موحد افزود:در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در استان پهناور کرمان تنها ۱۱ حوزه قضائی داشتیم، اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در اقصی نقاط استان کرمان ۳۱ واحد قضائی در دسترس مردم وجود دارد

رئیس شورای قضائی استان کرمان از همراهی و همکاری همه‌ی نهاد ها، سازمان‌هایی که در هفته قوه قضائیه سال گذشته برای تبیین جایگاه دستگاه، بیان خدمات قوه قضائیه در حوزه عدالت قضائی، وهمچنین برای تبلیغ و تعمیق چشم انداز وافق آینده دستگاه قضائی کشور واستان تلاش نمودند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمان گفت:دشمنان و معاندان نظام با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود سعی در ناکارآمد جلوه دادن ارکان نظام به ویژه قوه قضائیه را دارند.

محمدباقر اسلامی در جلسه شورای قضائی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار گردید، اظهار داشت:می طلبد همه‌ی دستگاه‌ها به سربازان خط مقدم جبهه تحقق عدالت قضائی که قضات شریف وکارمندان خدوم هستند کمک کنند تادر طول سال و به ویژه در هفته قوه قضائه نسبت به تببین خدمات دستگاه قضائی و وظایف واختیارات آن اطلاع رسانی نمایند

شایان ذکر است اول تا هفتم تیرماه با سالروز شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی معمار و پایه گذار نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران و سایر شهدای واقعه هفتم تیرمصادف است.

انتهای پیام/ح

حرکت به سمت عدالت قضایی اسلامی خط مشی دادگستری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.