­رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی ضمن تمجید از نقش ایران در حمایت از فلسطین، تاکید کرد حماس از هیچ محور عربی یا منطقه‌ای علیه دیگری حمایت نخواهد کرد.

­اسماعیل هنیه: ایران کشوری مهم در منطقه استبه گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، ضمن تمجید از نقش ایران در حمایت از فلسطین، تاکید کرد حماس از هیچ محور عربی یا منطقه‌ای علیه دیگری حمایت نخواهد کرد.

اسماعیل هنیه گفت: «ایران کشوری مهم و محوری در منطقه است و روابط ما با آن ابعاد راهبردی به خود گرفته است. این کشور کار‌های زیادی برای ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آن انجام داده است و با ما در مسائل مربوط به فلسطین از نظر دیدگاه و رویکرد، نقاط مشترک دارد. می‌توان گفت امروز رابطه با ایران در مرحله‌ای ممتاز و پیشرفته است».

وی ضمن رد این ادعا که حماس از یک محور عربی ضد دیگری حمایت می‌کند، بر وجود روابط خوب با همه طرف‌ها تاکید کرد و گفت: «ما علیه هیچ محوری وارد محور دیگر نخواهیم شد. همه ما یک دغدغه مشترک داریم که قضیه فلسطین است و به حمایت همگان نیاز دارد از این رو در حالی که به سمت روابط قوی‌تر با مصر پیش می‌رویم، روابط قدرتمند با قطر و ایران را حفظ می‌کنیم و هرگز این تصور را نداریم که از رابطه با کشوری بی نیاز هستیم که دوست دارد از حق فلسطینی‌ها حمایت کند. درست است که این معادله‌ای دشوار است، اما اجرای آن امکان پذیر و در عین حال واجب است».

او در ادامه گفت: «ما خود را از اختلافات منطقه‌ای دور نگه می‌داریم و می‌کوشیم اجماع عربی و اسلامی درباره قضیه ملی خود را که هیچ دو کشوری نباید پیرامون آن اختلاف داشته باشند محقق کنیم».

هنیه تاکید کرد: «حماس خواست خودش را از مشکلات داخلی سوریه دور نگه دارد. شرایطی خاص باعث شکل گیری رابطه کنونی بین حماس و دمشق شد. ما رابطه با سوریه را قطع نکرده ایم، اما شرایط باعث شد تا رابطه ما به این شکل در بیاید. ما سوریه را کشوری دوست و برادر می‌دانیم که ملت و حکومتش همواره از حق فلسطینی‌ها حمایت کرده اند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
ایران پر قدرتمند ترین است
آخرین اخبار