عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: امیدوارم پیونگ‌یانگ در برابر زورگویی‌های کاخ سفید بایستد و باور کند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دیدار ترامپ و اون و رفتارهای غیر قانونی آمریکا در برابر تعهداتش اظهار کرد: از خصلت‌ سیاست‌های استعماری کاخ‌سفید این است که مانور قدرت و زور را همواره چاشنی مذاکرات می‌کند تا به این صورت بتواند نتایج دلخواه را بدست بیاورد و این یک دیپلماسی کثیف از سوی کاخ‌سفید نشینان است.

وی تصریح کرد: وقتی دولتی قبول می‌کند که بر سر مسئله‌ای مذاکره کند، باید بداند که مذاکره آن سوی جنگ و جدا از تهدید نظامی است، لذا آمریکا باید بداند وقتی که مذاکره را با کره شمالی قبول کرده، تهدید کردن این کشور از لحاظ دیپلماسی بین‌المللی بی‌معناست.

حقیقت‌پور با بیان اینکه از ویژگی‌های سیاست‌مداران آمریکایی وقتی در موضوعی کم می‌آورند شروع به تهدید طرف مقابل می‌کنند، بیان کرد: وقتی مقامات ایالات متحده در کنار مذاکراتی که با پیونگ یانگ داشت، به تهدید کردن این کشور رو می‌آورد، نشان می دهد که کاخ‌سفید از منطق طرف مقابل هراس دارد و در تلاش است تا با ترساندن طرف مقابل نتایج دلخواه را بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: جامعه بین الملل این نوع دیپلماسی آمریکا را هرگز نمی‌پسندد و هیچ کشوری نمی‌پذیرد که کاخ‌سفید از آن سوی دنیا و به خاطر زورگویی‌های خاص خودش ملتی را در جنوب شرقی آسیا تهدید نظامی و یا بمباران کند.

وی اظهار کرد: کره شمالی در برابر تهدیدات آمریکا دست بسته نیست و در صورت هرگونه اقدام نظامی از سوی کاخ سفید، دست به اقدام خواهد زد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه با رویکردی که آمریکایی‌ها در عرصه بین المللی معلوم نیست نتایج این مذاکرات به کجا برسد، بیان کرد: ترامپ در مذاکره G7 بازنده بود، چرا که منطق وی باعث شد که دوستان قدیمی او مثل کانادا، آلمان و فرانسه نسبت به این شخص ناامید شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم خاطرنشان کرد: اگر منطق آمریکا تهدید و زورگویی باشد بدون شک مذاکرات ایالات متحده با کره شمالی به نتیجه نخواهد رسید، اما بهرحال امیدوارم پیونگ‌یانگ در برابر زورگویی‌های کاخ سفید بایستد و باور کند که به قول امام خمینی(ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

گفتنی است؛ ترامپ و اون در پایان مذاکرات خود (سه شنبه 22 خرداد) در سنگاپور یک سند جامع مشترک امضا کردند. رئیس جمهور آمریکا در دیدار با اون تاکید کرد این سند یک توافق کامل است و همه چیز را در بر می‌گیرد، اما پس از امضای توافق گفته است مطمئنا خلع سلاح انجام خواهد شد و روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی خیلی سریع و به زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
این بابا 4 سال نماینده اردبیل بود. ما هیچ کاری ازش ندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
عجب
Singapore
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار