عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: با فشارهایی که ترامپ به اروپا وارد می‌کند، احتمال منفعل شدن اروپاییان در توافق هسته‌ای وجود دارد.

محمدرضا محسن‌ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: با فشارهایی که ترامپ به اروپا وارد می‌کند، احتمال منفعل شدن اروپاییان در توافق هسته‌ای وجود دارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 120 کشور عضو پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته ای(NPT) از بیانیه روسیه و چین در دفاع از برجام حمایت کردند.

محسن‌ثانی بیان کرد: از آنجا که مدت‌هاست ما توانسته‌ایم نسبت به هرگونه پیشامدی که به وجود می‌آید وضعیت اقتصادی و اجتماعی خود را واکسینه کنیم، فکر می‌کنم نسبت به پیشامدهایی که با خروج آمریکا از برجام به وجود خواهد آمد هم بتوانیم مقابله کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

وی اظهار کرد: با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای روز به روز بر انزوای کاخ سفید افزوده می‌شود و بدون شک ترامپ با خروج از برجام هیچ نتیجه مثبتی به دست نیاورده است.

محسن‌ثانی بیان کرد: کاخ سفید به دلیل حمایت از تغییر پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی از تل‌آویو به قدس در انزوای جدی قرار گرفته به طوری که حتی هم‌پیمانان اروپایی او این رفتار آمریکایی‌ها را تایید نکردند و هم اکنون پس از خروج از برجام یک انزوای دیگر برای سران ایالات متحده به وجود خواهد آمد و شکست جدی را در این زمینه تجربه خواهند کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه ‌آمریکا توان نظامی برای مقابله با ما را ندارد، بیان کرد: کاخ سفید توان مقابله با کره شمالی را نداشت و نتوانست در برابر این کشور اقدام خاصی انجام دهد، این در حالی است که ما منابع زیاد و قدرت‌ بالایی در عرصه‌های مختلف داریم که کره شمالی آنها را ندارد و در این حالت واشنگتن در برابر ما حرفی برای گفتن نمی‌تواند داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا به خوبی می‌داند که در صورت هرگونه اقدام نظامی علیه کشورمان همه منافعش در منطقه به طور جدی به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگه از جونشون سير شدن كه بخوان دنبال آمريكا برن و برجامو زير پا بذارن ؟
آخرین اخبار