فرمانده انتظامی مازندران، گفت: استفاده از ظرفیت‌های تاثیر گذار مردمی نقش مهمی در پیشگیری اجتماعی از جرائم در جامعه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران صبح امروز در نشست تعاملی معاون سیاسی – امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: نقش و کارکرد مشارکت مردمی به عنوان یک فرایند اجتماعی انکار ناپذیر است.

وی افزود: امنیت اجتماعی مقوله‌ای است که از طریق مردم و برای مردم ایجاد می‌شود.

سردار میرفیضی با بیان اینکه مشارکت مردمی در امنیت اجتماعی یکی از مصادیق مشارکت در توسعه ملی است، افزود: گسترش دامنه مشارکت پلیس با مردم، موجب نوآوری، خلاقیت در نظام اجتماعی و انضباط در حوزه امنیت اجتماعی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به فعالیت خیرین امنیت ساز در حوزه مشارکت‌های مردمی برای تولید امنیت اجتماعی، گفت: خیرین امنیت ساز با اقدام به موقع و اخذ مشارکت‌های مردمی می‌توانند، تصمیمات مهمی در حوزه پیشگیری وضعی و اجتماعی بردارند.

وی گفت: امروزه آسیب‌های اجتماعی مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری، مسئولان نظام و آحاد مردم شریف است که با مشارکت همگانی می‌توان در مهار و کاهش آن گام‌های موثری برداشت.

سردار میرفیضی با اشاره به گسترش فعالیت افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر استفاده از فرصت‌ها در این حوزه برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

مجید حسین زادگان معاون سیاسی– امنیتی استاندار مازندران نیز ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و فعالیت‌های فرماندهی انتظامی استان در برقراری نظم و امنیت ایام ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر و روز جهانی قدس، عنوان داشت: نیروی انتظامی در بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیشترین ماموریت را دارد.

وی با بیان اینکه تنوع ماموریتی در نیروی انتظامی بسیار زیاد است و هر جایی که افرادی از جامعه در آنجا حضور دارند پلیس نیز حضور دارد. افزود: امروزه نیروی انتظامی در همه حوزه‌های امنیتی، انتظامی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارای دیدگاه کلان و صاحب نظر است و می‌تواند تاثیر گذار باشد.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار مازندران، گفت: هر جا اقتدار پلیس در برخورد با هنجارشکنان افزایش یافته، مردم احساس رضایتمندی کرده و اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام افزایش یافته است.

وی با اعلام حمایت از طرح‌های مشارکتی فرماندهی انتظامی مازندران در راستای ارتقاء نظم و امنیت عمومی در جامعه بر توسعه مشارکت‌های مردمی در این حوزه به ویژه خیرین امنیت ساز تاکید کرد.
انتهای پیام/آ

 پیشگیری اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.