علی امام گفت: حفاریهای مترو بطور موقت باعث قطعی جریان آب در چشمه علی شده و بزودی آب دوباره در آن جاری خواهد شد.

تاثیر حفاریهای مترو در قطعی آب چشمه علی شهر ریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با تاکید بر اینکه خشکی چشمه علی شهرری دارای دلایل فراوانی است، گفت: حفاریهای مترو بطور موقت باعث قطعی جریان آب در این چشمه شده است و با تمهیدات صورت گرفته آب دوباره در این چشمه جاری خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته از 15 تیر ماه امسال آب دوباره به بستر خشک چشمه علی بازخواهد گشت، افزود: تضمینی برای افزایش یا کاهش حجم آب وجود ندارد و دبی خروجی آب از چشمه به شرایط و دلالیل دیگری بستگی دارد.

مدیر عامل راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه در سالهای گذشته نیز این چشمه به مدت چند روز در سال خشک شده است، گفت: حجم آب چشمه به ذخایر سفره های زیر زمینی بستگی دارد و فعالیت مترو در حجم آب این چشمه هیچ تاثیری نخواهد داشت .

گفتنی است؛ چشمه علی شهرری که در کتیه های باستانی از ان بنام چشمه آناهیتا نام برده شده است، قدمتی با بیش از 9 هزار سال دارد و در مجموعه ارگ سلطنتی و شهر باستانی ری قرار گرفته است. امروزه این چشمه بواسطه وجود دیوار باستانی بزرگ ری و کتیبه دوران قاجار یکی از مهمترین مراکز گردشگری است که در زمان جاری بودن آب چشمه دریاچه کوچک آن علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی، منبع تامین آب زراعی مزارع شهر ری است. از این چشمه باستانی در کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون کرمانشاه نام برده است و خرابه های معبد آناهیتا که مشرف بر چشمه است، همچنان وجود دارد. چشمه علی شهرری همواره دارای آبی جاری و گوارا بوده و در گذشته یکی از منابع تامین آب آشامیدنی اهالی ری نیز بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار