رئیس جمهوری افغانستان گفت: ما متعهدیم به جنگ کنونی از طریق یک راه حل سیاسی پایان دهیم.

اشرف غنی: افغانستان متعهد به پایان دادن جنگ از طریق سیاسی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در هجدهمین نشست سازمان همکاری های شانگهای در چین گفت که دولت افغانستان متعهد است به جنگ کنونی از طریق یک راه حل سیاسی پایان دهد.

وی در سخنرانی خود در این نشست بیان داشت: ما از اینکه همکاران بین المللی ما از یک افغانستان باثبات، صلح آمیز و متکی به خود پشتیبانی قاطعانه دارند خیلی خرسند هستیم.

اشرف غنی همچنین گفت: ما شاهد ظهور توافق منطقه ای در مورد نیاز به یک افغانستان پایدار و متصل هستیم. اجازه دهید از سوی حکومت و مردم افغانستان از رهبران حاضر در این نشست برای تحرکی که در قبال مسایل افغانستان و ختم جنگ در این کشور ایجاد کرده‌اند و از آن پشتیبانی می کنند سپاسگزاری کنم.

رییس جمهور افغانستان با ابراز خرسندی از پذیرفتن آتش بس توسط گروه طالبان گفت: دولت افغانستان با ایجاد یک اجماع ملی در مورد صلح، متعهد وخواهان دست یابی به یک راه حل سیاسی است.

اشرف غنی بار دیگر تعهدش به برگزاری انتخابات به موقع، معتبر، فراگیر، آزاد و عادلانه در سال جاری و سال آینده را ابراز کرد و افزود: انتخابات و مردم سالاری افغانستان را به سوی رفاه و پیشرفت سوق می دهد.

وی تاکید کرد: ما به تلاش و پشتیبانی متحدان و همکاران افغانستان در چارچوب ماموریت پشتیبانی قاطع برای تامین امنیت و صلح در افغانستان اعتراف می کنیم، فراخوان بدون پیش شرط ما فراگیر است و خوشحال هستیم از این که طالبان پیشنهاد آتش بس دولت را پذیرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار